AH breidt online assortiment fors uit

AH breidt online assortiment fors uit

Supermarktketen Albert Heijn gaat het assortiment van zijn online winkel met meer dan tienduizend artikelen uitbreiden. Daarmee wordt het assortiment van Albert.nl bijna even groot als dat van de grootste supermarkten van de onderneming.

Klanten willen online het volledige aanbod

De toename van het aanbod werd als eerste opgemerkt door de website Inprijsverhoogd.nl, die dagelijks de prijswijzigingen bij Albert Heijn in kaart brengt. Het wordt door de marktleider bevestigd: "We merken dat onze klanten graag het complete aanbod willen”, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh. “Over enkele weken zijn we daarmee klaar."

 

De opening van het nieuwe distributiecentrum van Albert.nl in Almere zorgt ervoor dat de uitbreiding ook daadwerkelijk mogelijk is. Albert.nl heeft op dit moment drie distributiecentra: de andere twee zijn gevestigd in De Meern en Rotterdam.

 

De uitbreiding past ook in de strategie van AH waarbij online groei een belangrijke rol speelt. Zo werden intussen enkele afhaalpunten geopend en kocht moederbedrijf Ahold Bol.com. Rabobank constateerde vorige week in een rapport dat AH inmiddels online een dusdanige voorsprong heeft genomen op de concurrentie, dat het bedrijf de strijd eigenlijk al gewonnen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top