AH breidt online assortiment fors uit | RetailDetail

AH breidt online assortiment fors uit

AH breidt online assortiment fors uit

Supermarktketen Albert Heijn gaat het assortiment van zijn online winkel met meer dan tienduizend artikelen uitbreiden. Daarmee wordt het assortiment van Albert.nl bijna even groot als dat van de grootste supermarkten van de onderneming.

Klanten willen online het volledige aanbod

De toename van het aanbod werd als eerste opgemerkt door de website Inprijsverhoogd.nl, die dagelijks de prijswijzigingen bij Albert Heijn in kaart brengt. Het wordt door de marktleider bevestigd: "We merken dat onze klanten graag het complete aanbod willen”, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh. “Over enkele weken zijn we daarmee klaar."

 

De opening van het nieuwe distributiecentrum van Albert.nl in Almere zorgt ervoor dat de uitbreiding ook daadwerkelijk mogelijk is. Albert.nl heeft op dit moment drie distributiecentra: de andere twee zijn gevestigd in De Meern en Rotterdam.

 

De uitbreiding past ook in de strategie van AH waarbij online groei een belangrijke rol speelt. Zo werden intussen enkele afhaalpunten geopend en kocht moederbedrijf Ahold Bol.com. Rabobank constateerde vorige week in een rapport dat AH inmiddels online een dusdanige voorsprong heeft genomen op de concurrentie, dat het bedrijf de strijd eigenlijk al gewonnen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.