AH breidt online assortiment fors uit

AH breidt online assortiment fors uit

Supermarktketen Albert Heijn gaat het assortiment van zijn online winkel met meer dan tienduizend artikelen uitbreiden. Daarmee wordt het assortiment van Albert.nl bijna even groot als dat van de grootste supermarkten van de onderneming.

Klanten willen online het volledige aanbod

De toename van het aanbod werd als eerste opgemerkt door de website Inprijsverhoogd.nl, die dagelijks de prijswijzigingen bij Albert Heijn in kaart brengt. Het wordt door de marktleider bevestigd: "We merken dat onze klanten graag het complete aanbod willen”, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh. “Over enkele weken zijn we daarmee klaar."

 

De opening van het nieuwe distributiecentrum van Albert.nl in Almere zorgt ervoor dat de uitbreiding ook daadwerkelijk mogelijk is. Albert.nl heeft op dit moment drie distributiecentra: de andere twee zijn gevestigd in De Meern en Rotterdam.

 

De uitbreiding past ook in de strategie van AH waarbij online groei een belangrijke rol speelt. Zo werden intussen enkele afhaalpunten geopend en kocht moederbedrijf Ahold Bol.com. Rabobank constateerde vorige week in een rapport dat AH inmiddels online een dusdanige voorsprong heeft genomen op de concurrentie, dat het bedrijf de strijd eigenlijk al gewonnen heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top