Ahold gaat start-ups in e-commerce ondersteunen

Ahold gaat start-ups in e-commerce ondersteunen

Ahold gaat een samenwerking aan met de Amsterdamse vestiging van Startupbootcamp, een netwerk van startup-acceleratoren dat nieuwe bedrijven in contact brengt met relevante partners in verschillende industrieën.

Nieuwe trends ontdekken

Ahold gaat zo drie jaar lang verschillende bedrijven ondersteunen op vlak van e-commerce en retail. In ruil krijgt het van Startupbootcamp inzicht in nieuwe trends rond e-commerce en andere innovaties.


De eerste tien bedrijven die zijn geselecteerd voor Startupbootcamp E-commerce zijn alvast afkomstig uit Portugal, Nederland, Israël, Tsjechië, Griekenland en het Verenigd Koninkrijk. Zij krijgen ondersteuning van verschillende experts afkomstig van zowel Albert Heijn als bol.com.


"We zijn heel enthousiast over dit partnership met Startupbootcamp E-commerce. Door hun creativiteit en flexibiliteit zien Startupbootcamp's jonge bedrijven snel waar behoefte aan is bij consument en bedrijfsleven én kunnen zij nieuwe uitvindingen snel commercialiseren. Daarmee kunnen zij Ahold inspireren om zich verder te blijven ontwikkelen als omni-channel retailer. Tegelijkertijd kunnen onze mentoren veelbelovende startups helpen met een rijkdom aan ervaring zowel in e-commerce als traditionele retail", zegt Hanneke Faber, CCO van Ahold.


"Ahold is een prachtig bedrijf waarbinnen jonge bedrijven zoals Peapod en bol.com de kans hebben gekregen zich nog verder te ontwikkelen. Dat maakt het een inspirerend voorbeeld voor onze deelnemers. De startups kunnen hun business aanscherpen en laten groeien en Ahold houdt voeling met het startup-ecosysteem", stelt Patrick de Zeeuw, medeoprichter van Startupbootcamp.

Tags: