Ahold gaat start-ups in e-commerce ondersteunen | RetailDetail

Ahold gaat start-ups in e-commerce ondersteunen

Ahold gaat start-ups in e-commerce ondersteunen

Ahold gaat een samenwerking aan met de Amsterdamse vestiging van Startupbootcamp, een netwerk van startup-acceleratoren dat nieuwe bedrijven in contact brengt met relevante partners in verschillende industrieën.

Nieuwe trends ontdekken

Ahold gaat zo drie jaar lang verschillende bedrijven ondersteunen op vlak van e-commerce en retail. In ruil krijgt het van Startupbootcamp inzicht in nieuwe trends rond e-commerce en andere innovaties.


De eerste tien bedrijven die zijn geselecteerd voor Startupbootcamp E-commerce zijn alvast afkomstig uit Portugal, Nederland, Israël, Tsjechië, Griekenland en het Verenigd Koninkrijk. Zij krijgen ondersteuning van verschillende experts afkomstig van zowel Albert Heijn als bol.com.


"We zijn heel enthousiast over dit partnership met Startupbootcamp E-commerce. Door hun creativiteit en flexibiliteit zien Startupbootcamp's jonge bedrijven snel waar behoefte aan is bij consument en bedrijfsleven én kunnen zij nieuwe uitvindingen snel commercialiseren. Daarmee kunnen zij Ahold inspireren om zich verder te blijven ontwikkelen als omni-channel retailer. Tegelijkertijd kunnen onze mentoren veelbelovende startups helpen met een rijkdom aan ervaring zowel in e-commerce als traditionele retail", zegt Hanneke Faber, CCO van Ahold.


"Ahold is een prachtig bedrijf waarbinnen jonge bedrijven zoals Peapod en bol.com de kans hebben gekregen zich nog verder te ontwikkelen. Dat maakt het een inspirerend voorbeeld voor onze deelnemers. De startups kunnen hun business aanscherpen en laten groeien en Ahold houdt voeling met het startup-ecosysteem", stelt Patrick de Zeeuw, medeoprichter van Startupbootcamp.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.