Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Sinds de besloten verkoopsite Vente-Exclusive deze zomer zijn 'app' voor iPhone lanceerde, werd die al meer dan 20.000 keer gedownload. Door zijn gebruikers goed te bestuderen merkte de webwinkel een nieuwe trend op: het shoppen tijdens de ochtendspits.

Nieuwe trend: shoppen tijdens de ochtendspits

"Elke ochtend loggen ruim 10.000 leden via hun smartphone in op onze site", zegt Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com. "Uit onze gegevens blijkt dat de meeste van die bezoekers vrouw zijn en vooral tijdens de ochtendspits shoppen, met name tussen 7 en 9 uur. Aangezien het aantal ochtendspits-shoppers elke maand spectaculair toeneemt, durven we gerust van een echte trend spreken."

Binnenkort ook voor Android

Een rondvraag bij 1.535 gebruikers van de applicatie wees inderdaad uit dat de meesten van hen die app vooral gebruiken wanneer ze ontbijten of onderweg zijn naar hun werk (op het openbaar vervoer of in de file). Bijna de helft had ook al minstens één aankoop gerealiseerd via de smartphone. "Deze nieuwe manier van shoppen valt blijkbaar erg in de smaak", aldus nog Burin, "want op de vraag of de gebruikers de iPhone app zouden aanraden aan vrienden, familie of collega's antwoordde liefst 86% positief."

Heel binnenkort lanceert Vente-Exclusive ook een applicatie voor smartphones met het Android-besturingssysteem. Het is de bedoeling dat die app er nog voor de eindejaarsperiode zal zijn. Met ruim 1,3 miljoen leden is Vente-Exclusive in België en Nederland marktleider in online privéverkopen van lifestyle- en merkartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Back to top