Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app' | RetailDetail

Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Al 20.000 gebruikers voor Vente-Exclusive 'app'

Sinds de besloten verkoopsite Vente-Exclusive deze zomer zijn 'app' voor iPhone lanceerde, werd die al meer dan 20.000 keer gedownload. Door zijn gebruikers goed te bestuderen merkte de webwinkel een nieuwe trend op: het shoppen tijdens de ochtendspits.

Nieuwe trend: shoppen tijdens de ochtendspits

"Elke ochtend loggen ruim 10.000 leden via hun smartphone in op onze site", zegt Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com. "Uit onze gegevens blijkt dat de meeste van die bezoekers vrouw zijn en vooral tijdens de ochtendspits shoppen, met name tussen 7 en 9 uur. Aangezien het aantal ochtendspits-shoppers elke maand spectaculair toeneemt, durven we gerust van een echte trend spreken."

Binnenkort ook voor Android

Een rondvraag bij 1.535 gebruikers van de applicatie wees inderdaad uit dat de meesten van hen die app vooral gebruiken wanneer ze ontbijten of onderweg zijn naar hun werk (op het openbaar vervoer of in de file). Bijna de helft had ook al minstens één aankoop gerealiseerd via de smartphone. "Deze nieuwe manier van shoppen valt blijkbaar erg in de smaak", aldus nog Burin, "want op de vraag of de gebruikers de iPhone app zouden aanraden aan vrienden, familie of collega's antwoordde liefst 86% positief."

Heel binnenkort lanceert Vente-Exclusive ook een applicatie voor smartphones met het Android-besturingssysteem. Het is de bedoeling dat die app er nog voor de eindejaarsperiode zal zijn. Met ruim 1,3 miljoen leden is Vente-Exclusive in België en Nederland marktleider in online privéverkopen van lifestyle- en merkartikelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.