Albert Heijn begint track & trace bij thuisbezorgen

Albert Heijn begint track & trace bij thuisbezorgen

Albert Heijn begint met track & trace bij thuisbezorgen. Klanten die hun boodschappen van AH, Etos en Gall&Gall thuis laten bezorgen krijgen op basis van real-time informatie een halfuur van tevoren een sms-bericht wanneer ze hun bestelling ontvangen.

Tijdblok voor bezorgen kiezen

De informatie voor de besteltijd is tot op het kwartier nauwkeurig. De klant kiest bij het bestellen van de boodschappen op ah.nl een tijdblok, variërend van één tot zes uur. Hij ziet 's ochtends op ah.nl zo ook al de verwachte bezorgtijd op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie. Deze tijd wordt gevolgd en indien nodig aangepast aan de hand van real-time informatie, bijvoorbeeld als er onderweg file is.

 

De klant ontvangt verder een sms een halfuur voordat de chauffeur arriveert. Hierdoor is de bestellende klant veel flexibeler en kan hij of zij binnen het bezorgblok nog bijvoorbeeld even de kinderen van school halen of de hond uitlaten. Klanten kunnen met de service boodschappen van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall zes dagen in de week van 7.00 uur tot 22.30 uur tot in de keuken laten bezorgen.

 

Niet de eerste

Albert Heijn zegt de eerste retailer in Nederland te zijn die met track & trace bezorgt. Toch weet ook de klant van online supermarkt Picnic wanneer zijn bestelling aan de deur arriveert. Hij of zij kan die bezorgtijd zien in de Picnic-app.

 

De Picnic-formule, die eind september van start ging, rijdt met elektrische autootjes, verbonden met internet, driemaal per week naar de klant in de wijk. De app geeft tevens aan waar het autootje met zijn bestelling in de wijk staat.

Tags: