Albert Heijn begint track & trace bij thuisbezorgen | RetailDetail

Albert Heijn begint track & trace bij thuisbezorgen

Albert Heijn begint track & trace bij thuisbezorgen

Albert Heijn begint met track & trace bij thuisbezorgen. Klanten die hun boodschappen van AH, Etos en Gall&Gall thuis laten bezorgen krijgen op basis van real-time informatie een halfuur van tevoren een sms-bericht wanneer ze hun bestelling ontvangen.

Tijdblok voor bezorgen kiezen

De informatie voor de besteltijd is tot op het kwartier nauwkeurig. De klant kiest bij het bestellen van de boodschappen op ah.nl een tijdblok, variërend van één tot zes uur. Hij ziet 's ochtends op ah.nl zo ook al de verwachte bezorgtijd op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie. Deze tijd wordt gevolgd en indien nodig aangepast aan de hand van real-time informatie, bijvoorbeeld als er onderweg file is.

 

De klant ontvangt verder een sms een halfuur voordat de chauffeur arriveert. Hierdoor is de bestellende klant veel flexibeler en kan hij of zij binnen het bezorgblok nog bijvoorbeeld even de kinderen van school halen of de hond uitlaten. Klanten kunnen met de service boodschappen van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall zes dagen in de week van 7.00 uur tot 22.30 uur tot in de keuken laten bezorgen.

 

Niet de eerste

Albert Heijn zegt de eerste retailer in Nederland te zijn die met track & trace bezorgt. Toch weet ook de klant van online supermarkt Picnic wanneer zijn bestelling aan de deur arriveert. Hij of zij kan die bezorgtijd zien in de Picnic-app.

 

De Picnic-formule, die eind september van start ging, rijdt met elektrische autootjes, verbonden met internet, driemaal per week naar de klant in de wijk. De app geeft tevens aan waar het autootje met zijn bestelling in de wijk staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.