Albert Heijn heeft nieuwe e-commercebaas

Albert Heijn heeft nieuwe e-commercebaas

Albert Heijn Nederland heeft Adriaan Thierry aangesteld als general manager van albert.nl. Thierry wordt zo verantwoordelijk voor het e-commercebedrijf van de grootgrutter.

Aparte e-commercebaas voor groeiende online ambities

De nieuwe e-commercebaas krijgt de leiding over Appie, de afhaalpunten, thuisbezorgen en de webwinkel ah.nl, maar niet over Allerhande.nl en Bol.com. De bedrijfseconoom heeft een achtergrond in sales en marketing. Sinds 2011 werkt Thierry bij Ahold, daarvoor maakte hij de dienst uit bij Unilever (onder meer als brand manager voor Axe) en bekleedde hij marketingfuncties bij Red Bull en LG Electronics.

 

Ahold maakte een jaar geleden bekend dat het bedrijf de ambitie heeft om de online omzet te verdrievoudigen tot anderhalf miljard euro in 2016. Toch maakt de onderneming geen gedetailleerde financiële resultaten voor online openbaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top