Albert Heijn scoort het best op mobile commerce | RetailDetail

Albert Heijn scoort het best op mobile commerce

Albert Heijn scoort het best op mobile commerce

Volgens het Episerver Mobile Commerce Report scoort supermarktketen Albert Heijn het beste op vlak van mobile commerce. Albert Heijn heeft zo de leiding in een top twintig, die op basis van het rapport werd samengesteld.

 

Gemiddelde pak lager dan in buitenland

Albert Heijn haalt in het rapport een score van 62 procent en laat zo een "consistente, goede ervaring zien op alle apparaten". Albert Heijn doet het vooral goed met de mobiele website en de apps voor Android. Op iPad haalt de keten een lagere score, terwijl Wehkamp.nl het daar net goed doet. Wehkamp.nl behaalt dan ook een twee plaats in de volledige lijst. Op de derde plek vinden we Bol.com.


Gemiddeld scoren de Nederlandse retailers wel een pak lager dan in het buitenland. De gemiddelde score in de Nederlandse top twintig komt uit op een schamele 26 procent, terwijl de percentages in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten respectievelijk stranden op 57 en 50 procent.


Belangrijk voor de consument is dat een website snel laadt. Gebeurt dat niet, dan vertrekt zestig procent. Eén op de vijf consumenten trekt daarbij zelfs rechtstreeks naar de concurrentie. Andere belangrijke punten zijn een responsive design, het tonen van gebruikerservaringen en een eenvoudige toegang tot de klantenservice. Weinig consumenten zeggen behoefte te hebben aan de integratie van sociale media.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Dick Boer (Ahold Delhaize): “Stop kindermarketing”

29/06/2018

Dick Boer, de topman van Ahold Delhaize, vindt dat bedrijven moeten stoppen met marketing van ongezonde producten gericht op kinderen. Hij benadrukt het belang van een sterke merkstrategie voor retail en ziet nog groot potentieel in online.

Albert Heijn Hoofddorp laat Coca-Cola aan huis leveren

29/06/2018

Coca-Cola experimenteert in de Albert Heijn van Hoofddorp met een bezorgscherm: klanten kunnen in de supermarkt grote verpakkingen frisdrank bestellen en gratis thuis laten leveren.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.