Albert Heijn start (even) verkoop op Tmall | RetailDetail

Albert Heijn start (even) verkoop op Tmall

Albert Heijn start (even) verkoop op Tmall

Supermarktketen Albert Heijn heeft op de Chinese marktplaats Tmall, onderdeel van Alibaba, even een eigen winkel geopend. Daar bood het producten van het eigen huismerk, maar ook het fel begeerde Nutrilon-babypoeder, aan.

Aanbod al terug offline

Via ah.tmall.hk gaf Albert Heijn informatie over de supermarktketen, maar ook over Etos en Ahold zelf, aan Chinese consumenten. Daarnaast was er dit weekend ook tijdelijk een aanbod te vinden van huismerken en Nutrilon-babypoeder. De pagina en het assortiment zijn ondertussen wel al terug offline gehaald.

 

In een reactie op de online winkel op Tmall wist Ahold te zeggen dat er nog geen besluit is genomen rond de verkoop in China: "We kijken altijd naar nieuwe mogelijkheden, zo moet je dit ook zien. Wij willen alle opties openhouden, vandaar dus deze account. Er staat echter niets vast, er is geen formeel besluit en we blijven ons richten op onze kernmarkten in Europa en de Verenigde Staten", zegt woordvoerster Maud van Gaal aan onze redactie.

 

Tmall Global heeft al langer plannen om internationaal uit te breiden en wil daarbij niet enkel buitenlandse kopers aantrekken: ook verkopers uit het buitenland, zoals dus Albert Heijn, worden het hof gemaakt. Zij krijgen daarbij de mogelijkheid om hun producten op een eenvoudige manier in China aan de man te brengen. Tmall creëerde zo ook al pagina's waarop het producten uit éénzelfde land bundelt en aan de consument presenteert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.