Aldi UK gestart met online verkoop wijn | RetailDetail

Aldi UK gestart met online verkoop wijn

Aldi UK gestart met online verkoop wijn

De Britse tak van discountketen Aldi stapt in e-commerce. Momenteel zijn er 54 verschillende wijnen verkrijgbaar en binnenkort zijn ook de wekelijkse 'non-food'-aanbiedingen online te koop.

Gratis vanaf 50 pond

Er gingen al langer geruchten dat Aldi aan een eigen webwinkel werkte. In Groot-Brittannië is het nu zover: de discounter lanceerde er een webshop waarop in eerste instantie 54 wijnen te koop zijn. Telkens per kistje van zes en met prijzen die uiteenlopen van 20 tot 120 pond.

 

"Met wijn starten is voor ons een logische stap. In 2015 zijn we uitgeroepen tot Wijnretailer van het Jaar. Nu al komt één op de 13 in Groot-Brittannië verkochte flessen wijn van bij Aldi. Wijn vormt ook vaak een toegangspoort voor klanten die eerder nog niet bij Aldi gekocht hebben", zegt Matthew Barnes, CEO van Aldi UK.

 

Al blijft het niet bij wijn alleen: vanaf april zullen ook de 'Specialbuys', de tijdelijke 'non-food'-aanbiedingen die Aldi wekelijks aanbiedt, online te koop zijn. Klanten uit Engeland, Wales en Schotland kunnen hun bestelling thuis laten leveren of ze oppikken bij een afhaalpunt van CollectPlus. De levering is gratis vanaf 50 pond (onder dat bedrag rekent Aldi 3 pond aan).

 

Fenomenale expansie

Met de webshop - waarmee een investering van 35 miljoen pond (net geen 46 miljoen euro) is gemoeid - zet Aldi een eerste stap richting 'multichannel discounting' en legt het concurrenten als Tesco, Sainsbury's, Asda en Morrison's nog wat meer het vuur aan de schenen.

 

Dat Aldi UK als eerste met een webshop uitpakt, hoeft niet te verbazen: Groot-Brittannië is van strategisch belang voor de Duitse discounter. Tegen 2020 zal het land goed zijn voor 33% van de groepsomzet (in 2014 was dat nog 21%). Met dank aan een fenomenale expansie: Aldi telt momenteel 630 winkels in Groot-Brittannië, maar dat moeten er 1.000 zijn tegen 2022. Alleen al dit jaar komen er nog 83 nieuwe bij. Daarnaast test Aldi er ook een nieuw stadswinkelconcept uit en nu start de groep dus ook met e-commerce.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.