Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Het Chinese Alibaba heeft in het derde kwartaal de analistenverwachtingen geklopt met een omzetstijging van 55%. De nettowinst viel wel sterk terug, maar dat had te maken met een eenmalige meevaller een jaar eerder.

Meer mobiele gebruikers

De omzet van Alibaba steeg in het derde kwartaal naar 34,3 miljard yuan (4,5 miljard euro). Daarmee doet het bedrijf het iets beter dan de verwachtingen van analisten, die een groei van 54% verwacht hadden.

 

De nettowinst daalde wel met 66% naar 7,1 miljard yuan (950 miljoen euro), maar dat was te wijten aan een eenmalige meevaller een jaar eerder, die 18,6 miljard yuan (2,49 miljard euro) extra in het laatje bracht. Wordt die niet meegerekend, dan is er sprake van een stijging van 46 procent.

 

Bij Alibaba wordt er dan ook gesproken van een geweldig kwartaal. Zo steeg het aantal mobiele gebruikers ten opzichte van het tweede kwartaal met 23 miljoen naar 450 miljoen gebruikers. Ook het aantal actieve klanten steeg met 5 miljoen naar 439 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top