Alibaba doet het beter dan verwachtingen | RetailDetail

Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Alibaba doet het (nog) beter dan verwachtingen

Het Chinese Alibaba heeft in het derde kwartaal de analistenverwachtingen geklopt met een omzetstijging van 55%. De nettowinst viel wel sterk terug, maar dat had te maken met een eenmalige meevaller een jaar eerder.

Meer mobiele gebruikers

De omzet van Alibaba steeg in het derde kwartaal naar 34,3 miljard yuan (4,5 miljard euro). Daarmee doet het bedrijf het iets beter dan de verwachtingen van analisten, die een groei van 54% verwacht hadden.

 

De nettowinst daalde wel met 66% naar 7,1 miljard yuan (950 miljoen euro), maar dat was te wijten aan een eenmalige meevaller een jaar eerder, die 18,6 miljard yuan (2,49 miljard euro) extra in het laatje bracht. Wordt die niet meegerekend, dan is er sprake van een stijging van 46 procent.

 

Bij Alibaba wordt er dan ook gesproken van een geweldig kwartaal. Zo steeg het aantal mobiele gebruikers ten opzichte van het tweede kwartaal met 23 miljoen naar 450 miljoen gebruikers. Ook het aantal actieve klanten steeg met 5 miljoen naar 439 miljoen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.