Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet | RetailDetail

Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet

Alibaba verwerft meerderheid in Lazada van Rocket Internet

Het Chinese Alibaba heeft bijna 880 miljoen euro neergeteld voor een meerderheid in Lazada, het snelst groeiende online warenhuis in Zuidoost-Azië, dat werd opgericht door Rocket Internet.

Nieuw en snel groeiende markt

Met de investering in Lazada richt Alibaba zich nu op het veroveren van de markt in Zuidoost-Azië. In landen als Singapore, Indonesië, Maleisië, de Filipijnen, Thailand en Vietnam is de online verkoop immers flink in opmars. Door de investering van Alibaba is Lazada nu 1,3 miljard euro waard. Naast Rocket Internet verkochten ook Tesco en Kinnevik Investment een deel van hun aandelen aan Alibaba. Daarnaast heeft Alibaba de mogelijkheid om het komende anderhalf jaar ook vrijwel alle andere aandelen van Lazada in handen te krijgen.

 

“Zuidoost-Azië is een attractieve mobiel gedreven markt die sterk gefragmenteerd is”, zegt Max Bittner, CEO van de Lazada Group. “De transactie zal ons helpen om de 560 miljoen potentiële klanten in de regio te bedienen met het breedste en uniekste assortiment. Daarnaast kunnen we ook gebruik maken van de knowhow en technologie van Alibaba om sneller nieuwe services uit te rollen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Hema koopt eigen winkels in stations

04/07/2018

Hema neemt negen van haar stationswinkels in Nederland over van NS. De Nederlandse spoorwegdienst baatte de vestigingen tot nu toe uit, maar bouwt de exploitatie van retailformules voor anderen stelselmatig af.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

Alibaba neemt participatie in Turkse moderetailer

29/06/2018

Alibaba wordt de nieuwe strategische partner van Trendyol, een van de bekendste e-commercebedrijven in Turkije. De Chinese retailgroep versterkt daarmee zijn aanwezigheid in Europa.

Jumbo en Coop mogen Emté inlijven

26/06/2018

Supermarktketens Coop en Jumbo hebben van de concurrentieautoriteit ACM groen licht gekregen om concurrent Emté over te nemen. Jumbo moet wel drie winkels verkopen.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.