Amazon begint verkoop Nederlandse boeken

Amazon begint verkoop Nederlandse boeken

De Amerikaanse online retailgigant Amazon.com is begonnen met de verkoop van Nederlandstalige boeken. Via de Britse site van het concern zijn een aantal titels al te bestellen, heel wat andere boeken staan al in de database klaar.

Nieuwe stap van Amazon richting Nederland

Volgens boekensite Mustreadsis er waarschijnlijk een koppeling gelegd met de database van distributeur CB, de grootste boekenleverancier van Nederland. Uit de gegevens bij de boeken blijkt dat Nederlanders kunnen kiezen voor gratis bezorging binnen drie tot zeven dagen of een snellere levering tegen betaling. Met de verkoop van Nederlandstalige boeken zet Amazon een nieuwe stap richting de Nederlandse markt.

 

Vorig jaar deden nog uitgebreide geruchten de ronde dat een speciaal op Nederland gerichte site op komst was. Daarvan is echter tot nu toe nog niets te merken: de domeinnaam Amazon.nl verwijst klanten door naar de Britse website. De Nederlandse site zou ook al in samenwerking met CB worden gemaakt, met PostNL als logistieke partner. Het aantal Nederlandstalige boeken dat daadwerkelijk al besteld kan worden is nog beperkt; bij de meeste titels staat nog dat deze nog niet beschikbaar zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland enkel een kwestie van tijd zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Nieuw distributiecentrum voor Picnic in Diemen

13/12/2017

Om verder te groeien in Noord- en Zuid-Holland opent online boodschappendienst Picnic een nieuw distributiecentrum in Diemen. Er zullen zo'n 300 mensen worden tewerkgesteld. 

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Back to top