Amazon creëert dit jaar 15.000 nieuwe jobs in Europa | RetailDetail

Amazon creëert dit jaar 15.000 nieuwe jobs in Europa

Amazon creëert dit jaar 15.000 nieuwe jobs in Europa

Het Amerikaanse Amazon gaat dit jaar 15.000 nieuwe jobs creëren in Europa. Die banen zullen gespreid worden over verschillende landen: zo komen er 2.000 jobs in Duitsland, 1.500 in Frankrijk en zelfs 5.000 in het Verenigd Koninkrijk.

Uiteenlopende vacatures

Voor Amazon zal het alvast een recordaantal nieuwe banen betekenen in Europa. Het is daarbij op zoek naar heel wat verschillende mensen, gaande van taalkundigen tot softwareontwikkelaars en logistiekexperten. 2.000 van die nieuwe banen zullen gecreëerd worden in Duitsland, waardoor het totaal aantal werknemers daar stijgt naar 16.500. In Frankrijk komen er 1.500 nieuwe banen bij de huidige 4.000, maar de grootste groei komt in het Verenigd Koninkrijk: daar zal het aantal werknemers met 5.000 aangroeien naar 24.000.

 

Het grote aantal nieuwe jobs is te danken aan het feit dat Amazon in zowat al zijn segmenten sterk aan het groeien is: zo investeert Amazon nog altijd heel veel in het uitbouwen van een eigen logistiek netwerk. Naar eigen zeggen heeft het Amerikaanse bedrijf ondertussen al meer dan 100 vestigingen in Europa, gaande van logistieke centra tot een netwerk van onderzoeksafdelingen en datacenters.

 

Daarnaast wil Amazon met het groeiend aantal werknemers zijn klanten ook beter bedienen. Zo kunnen klanten in München en Berlijn momenteel hun bestellingen al dezelfde dag of zelfs binnen het uur geleverd krijgen. Ook online supermarkt Amazon Fresh vindt steeds meer zijn weg in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.