Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels | RetailDetail

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Amazon lanceerde al enkele eigen modelabels

Online retailer Amazon heeft stilletjes al enkele eigen modelabels gelanceerd. Het bedrijf is al een tijdje bezig met het uitbouwen van een team dat moet instaan voor de eigen merken, maar nu blijkt dat er dus al enkele merken online te vinden zijn.

 

Gaten in het aanbod vullen

Amazon verkoopt al kledij van zeven eigen merken: Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro en Society New York. In totaal gaat het over ongeveer 1.800 producten, waarvan het merendeel te vinden is bij Society New York. Die collectie voor vrouwen telt nu al 911 artikelen. Ook Franklin Tailored, dat accessoires voor mannen verkoopt, telt al 250 producten.

 

Analisten zijn ervan overtuigd dat het verkopen van eigen kledingmerken een goede stap zou zijn voor Amazon. Het is niet enkel een markt waar nog heel wat groeimarge is binnen Amazon, maar goede verkoop van de eigen merken zou er misschien ook voor kunnen zorgen dat externe merken sneller de sprong naar Amazon willen maken. Bovendien kan het bedrijf met de eigen merken gaten in het aanbod proberen in te vullen.

 

Amazon zal private labels selectief gebruiken, wat zowel het aanbod moet verbeteren en traditionele kledingverkopers moet aantrekken om op Amazon te verkopen”, zegt analist Ed Yruma volgens Women’s Wear Daily. “Kleding is een grote categorie, die flink gefragmenteerd blijft. We denken dat de lage instap en de grootte van de markt het tot een interessante categorie maken voor Amazon. Kleding is één van de snelst groeiende categorieën op Amazon, maar er moet nog meer gewerkt worden om het uit te breiden. We verwachten wel dat Amazon moeite zal blijven hebben om de modecommunity te overtuigen, maar dat het zal blijven werken aan zijn strategie.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.