Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places | RetailDetail

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon lanceert fysieke betaaloplossing Amazon Pay Places

Amazon heeft in een beperkt aantal locaties Amazon Pay Places gelanceerd. Daarmee kunnen gebruikers van de mobiele app van Amazon op fysieke locaties bestellingen plaatsen en meteen afrekenen.

TGI Fridays

De primeur is weggelegd voor restaurantketen TGI Fridays, waar klanten in zes Amerikaanse steden het menu kunnen bekijken via de app. Vervolgens kunnen ze meteen een bestelling plaatsen en die ook afrekenen. De bestelling kan daarna opgehaald worden in het restaurant van TGI Fridays.

 

Amazon lijkt zo de strijd verder aan te willen gaan met PayPal, dat al langer aan de haal gaat met het marktaandeel van kredietkaarten en andere betaalmiddelen door eenvoudige betalingen via de app aan te bieden. Het grootste voordeel van Amazon is dat het niet vraagt om een extra app in gebruik te nemen en dat in de Verenigde Staten ongeveer driekwart van de smartphonebezitters de app al op zijn telefoon zou hebben staan.

 

Whole Foods

Het wil de service ook niet beperken tot restaurants, maar verder uitbreiden naar alle mogelijke vormen van offline retail. De kans is niet onbestaande dat klanten van Whole Foods binnenkort hun bestelling zo gewoon rechtstreeks via de app van Amazon kunnen plaatsen en ook andere partners van Amazon zullen ongetwijfeld volgen in de toekomst. Fysieke retailers zullen zo binnenkort nog een extra knop kunnen plaatsen bij de betaaloplossingen.

 

Dat Amazon de concurrentie aangaat met PayPal wordt duidelijk aan de hand van de tarieven die het hanteert. Het vraagt 2,9 procent plus 30 cent per transactie, net als PayPal. In de online wereld zijn er al langer retailers die gebruik maken van Amazon Pay om hun klanten te laten afrekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.