Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China | RetailDetail

Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China

Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China

Amazon heeft in China een goedkopere versie van zijn abonnementsdienst Prime gelanceerd. De service is in China bijna de helft goedkoper dan in andere landen, al is ook het aantal diensten meer beperkt.

Geen streaming

Chinese klanten zullen immers geen toegang krijgen tot de streamingdiensten van Amazon en de gratis verzending is enkel geldig voor producten die van buiten China komen en meer dan 29 dollar kosten. Vanwege de beperkte dienst, moeten Chinese klanten wel maar 57 dollar (52 euro) betalen, terwijl de normale prijs voor Prime 99 dollar (90 euro) is.

 

De lancering van Prime in China is een volgende poging om voet aan de grond te krijgen in het land. Concurrent Alibaba heeft immers bijna de volledige markt in handen en dus heeft Amazon het moeilijk om door te breken in China. Ook die andere lokale speler, JD.com, is stevige concurrentie.

 

Voor Amazon zou het dus goed meegenomen zijn als het klanten kan overtuigen om een abonnement te nemen op Prime. Het is echter maar de vraag of dat gaat lukken met dit beperkte aanbod: in andere landen is Prime immers vooral populair vanwege de gratis verzending en de streamingdiensten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Niet Amazon, maar Walmart neemt Indiase marktleider over

07/05/2018

Ondanks een verleidelijk aanzoek van Amazon gaat de Indiase e-tailer Flipkart toch over in handen van Walmart en - opvallend - Google-eigenaar Alphabet. Voor 15 miljard dollar krijgen de Amerikanen zowat 75% van de aandelen in Flipkart in handen.

Groei Alibaba boven verwachting

07/05/2018

De Chinese retailgroep Alibaba heeft beter dan verwachte kwartaalcijfers gepubliceerd. De omzet gaat door het dak, maar de winstcijfers staan wat onder druk als gevolg van hogere investeringen.

Amazon wil Walmart overtroeven in de Flipkart-deal

03/05/2018

De strijd om de Indische e-commercemarkt barst los: ook Amazon zou nu een gooi doen naar een meerderheidsaandeel in Flipkart. Daarmee hoopt het Walmart, dat al gesprekken was gestart met de Indische e-tailer, af te troeven.

Amazon verpulvert verwachtingen dankzij Prime en cloud

27/04/2018

Amazon-baas Jeff Bezos heeft weer een goede reden om een grote fles champagne te kraken: zijn bedrijf zag zijn omzet met 43% stijgen tot 51 miljard dollar (42 miljard euro). De nettowinst verdubbelde zelfs naar 1,63 miljard dollar.