Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China | RetailDetail

Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China

Amazon lanceert goedkope versie van Prime in China

Amazon heeft in China een goedkopere versie van zijn abonnementsdienst Prime gelanceerd. De service is in China bijna de helft goedkoper dan in andere landen, al is ook het aantal diensten meer beperkt.

Geen streaming

Chinese klanten zullen immers geen toegang krijgen tot de streamingdiensten van Amazon en de gratis verzending is enkel geldig voor producten die van buiten China komen en meer dan 29 dollar kosten. Vanwege de beperkte dienst, moeten Chinese klanten wel maar 57 dollar (52 euro) betalen, terwijl de normale prijs voor Prime 99 dollar (90 euro) is.

 

De lancering van Prime in China is een volgende poging om voet aan de grond te krijgen in het land. Concurrent Alibaba heeft immers bijna de volledige markt in handen en dus heeft Amazon het moeilijk om door te breken in China. Ook die andere lokale speler, JD.com, is stevige concurrentie.

 

Voor Amazon zou het dus goed meegenomen zijn als het klanten kan overtuigen om een abonnement te nemen op Prime. Het is echter maar de vraag of dat gaat lukken met dit beperkte aanbod: in andere landen is Prime immers vooral populair vanwege de gratis verzending en de streamingdiensten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.