Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen | RetailDetail

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

Volgens bepaalde bronnen zou Amazon in Londen op zoek zijn naar winkelruimte, om er op termijn een supermarkt te openen. Het zou gaan over filialen van Amazon Go, de supermarkt zonder kassa waarvan Amazon er momenteel al één heeft in Seattle.

Uitgebreide versie Amazon Go

Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel locaties Amazon op het oog heeft en wanneer de supermarkten de deuren zullen openen. Amazon wil voorlopig ook nog geen commentaar geven op de geruchten.

 

Daarnaast zou Amazon ook werken aan een grotere versie van Amazon Go, waarbij de boodschappen ook automatisch worden verpakt voor de klanten. De winkels kunnen een oppervlakte hebben van 1.000 tot 3.500 m², maar zouden toch maar een zestal werknemers vereisen. Omwille van het lage aantal werknemers, zou de winst van zo’n winkel ook exponentieel stijgen. De operationele winstmarges zouden hoger dan 20% kunnen zijn, terwijl het gemiddelde in de sector slechts 1,7 procent is.

 

Nog opvallend aan het nieuwe concept is dat de winkel over twee verdiepingen zou beschikken: de onderste verdieping zou ingericht zijn als een gewone winkel, terwijl op de eerste verdieping de producten worden verzameld door robots, waarna ze aan de uitgang worden klaargezet voor de klant. Voorlopig zijn er wel nog geen echte plannen om de winkel effectief te bouwen en Amazon ontkent zelfs dat het idee bestaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.