Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen | RetailDetail

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

Amazon op zoek naar winkelruimte in Londen

Volgens bepaalde bronnen zou Amazon in Londen op zoek zijn naar winkelruimte, om er op termijn een supermarkt te openen. Het zou gaan over filialen van Amazon Go, de supermarkt zonder kassa waarvan Amazon er momenteel al één heeft in Seattle.

Uitgebreide versie Amazon Go

Voorlopig is het nog niet duidelijk hoeveel locaties Amazon op het oog heeft en wanneer de supermarkten de deuren zullen openen. Amazon wil voorlopig ook nog geen commentaar geven op de geruchten.

 

Daarnaast zou Amazon ook werken aan een grotere versie van Amazon Go, waarbij de boodschappen ook automatisch worden verpakt voor de klanten. De winkels kunnen een oppervlakte hebben van 1.000 tot 3.500 m², maar zouden toch maar een zestal werknemers vereisen. Omwille van het lage aantal werknemers, zou de winst van zo’n winkel ook exponentieel stijgen. De operationele winstmarges zouden hoger dan 20% kunnen zijn, terwijl het gemiddelde in de sector slechts 1,7 procent is.

 

Nog opvallend aan het nieuwe concept is dat de winkel over twee verdiepingen zou beschikken: de onderste verdieping zou ingericht zijn als een gewone winkel, terwijl op de eerste verdieping de producten worden verzameld door robots, waarna ze aan de uitgang worden klaargezet voor de klant. Voorlopig zijn er wel nog geen echte plannen om de winkel effectief te bouwen en Amazon ontkent zelfs dat het idee bestaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.