Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop

Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop

Amazon opent Chinese versie van Japanse webshop
http://www.shutterstock.com/nl/pic-373709401/

Het Amerikaanse Amazon heeft een Chinese versie opgezet van zijn webshop in Japan. Zo hoopt het een deel van de Chinese markt in te palmen, die momenteel wordt gedomineerd door de Chinese Alibaba Group.

 

Lagere verzendingskosten

De keuze voor een Chinese versie van de Japanse website is geen toevallige. Heel wat Chinese consumenten zijn immers op zoek naar producten die ‘Made in Japan’ zijn, nadat de producten van Chinese origine de laatste jaren een slecht imago hebben gekregen in het eigen land, omwille van enkele schandalen.

 

Naast de vertaling naar het Chinees, heeft Amazon ook het aantal producten die kunnen worden uitgevoerd van Japan naar China gevoelig opgevoerd. Bovendien zijn de verzendingskosten teruggeschroefd, waardoor het nu voor de Chinese consument bijzonder interessant is om bij Amazon in Japan te winkelen. Zo kost het drie keer meer om een item van Japan naar Australië te sturen, dan van Japan naar China.

 

Amazon probeert al langer een deel van de markt in China in te palmen. Zo heeft het ook een Chinese webshop, met vooral lokale producten, en zelfs een webshop op Tmall.com. Het blijft echter moeilijk om de hegemonie van Alibaba in het land te doorbreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

Ga op bezoek bij Jack Ma: RetailHunt China neemt je mee 

02/07/2018

China spreekt al eeuwenlang tot de verbeelding en vandaag des te meer tot die van retailers. RetailDetail neemt je mee op een wervelende ontdekkingsreis door China: van impressionante ‘mega malls’ over lokale trendsetters tot het kloppend hart van Alibaba.