Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika | RetailDetail

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

Amazon organiseert zelf zeevracht van China naar Amerika

De Amerikaanse e-commercereus Amazon neemt opnieuw een stuk van de logistieke keten zelf in handen: het bedrijf heeft zijn activiteiten uitgebreid met zeevracht van China naar de Verenigde Staten.

Al 150 containers vervoerd

Amazon bezit zelf geen schepen, maar het fungeert sinds kort wel als internationaal expediteur. Sinds oktober zou het al meer dan 150 containers vanuit China naar de Verenigde Staten vervoerd hebben. Die containers bevatten producten van Chinese producenten die verkocht worden op de webshop van Amazon. Sinds begin deze maand heeft Amazon ook prijzen online staan voor logistieke diensten als sorteren, labelen en vrachtservices. Dat doet het onder de naam van de Chinese dochtermaatschappij Beijing Century Joyo Courier Service.

 

Amazon is al sinds enkele jaren aan de slag met het overnemen van taken die traditioneel worden uitgevoerd door bedrijven als FedEx of UPS. Het uiteindelijke doel van Amazon is om op een dag alle eigen bestellingen te vervoeren en ook pakketten van andere partijen. Zo wil het ook 40 cargovliegtuigen leasen en heeft het al een aantal eigen vrachtwagens aangekocht. Volgens Amazon is dit de enige manier om er voor te zorgen dat de logistieke invulling van het groeiend aantal bestelling goed blijft gebeuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.