Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit | RetailDetail

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Amazon stopt met flashverkoopwebsite MyHabit

Het Amerikaanse Amazon heeft besloten om de stekker te trekken uit de flashverkoopwebsite MyHabit. Die werd vijf jaar geleden opgericht, maar haalde nooit de verwachte resultaten.

Tanende populariteit

De werknemers van MyHabit zouden al verwittigd zijn dat de website aan het einde van volgende maand de deuren sluit. De CEO van MyHabit is sinds januari al aan de slag als de nieuwe manager van de eigen modemerken van Amazon.

 

Flashverkopen waren enkele jaren geleden bijzonder populair, vooral in de nasleep van de financiële crisis. De laatste jaren krijgen steeds meer van dergelijke websites het moeilijk, vooral omdat er minder overtollige voorraad verkrijgbaar is en er dus minder producten te vinden zijn op websites als MyHabit. Daarnaast hebben ook een aantal modehuizen steevast geweigerd om samen te werken met MyHabit, vanwege de associatie met Amazon.

 

Amazon is momenteel druk bezig met het verbeteren van zijn imago binnen de mode-industrie. Zo worden de producten mooier gepresenteerd en worden er minder grote kortingen gegeven op kleding. Langs de andere kant maakt Amazon ook werk van zijn eigen modecollecties, om gaten in het assortiment op te vullen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?