Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow

Amazon verkoopt rechtstreeks via Japanse kookshow
http://www.shutterstock.com/pic-232596253/stock-photo-simferopol-russia-november-22-2014-amazon-application-on-apple-iphone-6-and-macbook-display-amazon-is-an-american-international-electronic-commerce-company.html?src=7kTJf4HDsr65XYxnuOUBvA-1-16

Amazon gaat in Japan starten met een eigen kookprogramma, waarbij een chef enkele lokale specialiteiten klaarmaakt. Kijkers van het programma kunnen een aantal gerechten rechtstreeks bij Amazon bestellen.

Enkel voor Prime abonnees

Niet alle gerechten zullen te koop zijn en enkel inwoners van Japan en een aantal nog onbekende gebieden krijgen toegang tot de nieuwe dienst. In de show zullen gerechten van over heel Japan worden klaargemaakt. De show van Amazon zal enkel te zien zijn via Prime Video en zal dus enkel toegankelijk zijn voor Amazon Prime abonnees.

 

De test met het kookprogramma is een volgende poging van Amazon om zijn klanten te overtuigen dat éénkliksbestellingen een goed idee zijn. Zo heeft het ook al heel wat aandacht gegeven aan Amazon Dash, het toestel waarbij een bepaald product met één druk op een knop kan besteld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?

Doorzichtige Coca-Cola komt naar Japan

06/06/2018

Coca-Cola lanceert in Japan doorzichtige cola. De nieuwe cola-variant houdt de typische smaak, maar wil voor de zomer extra fris en ‘light’ zijn. Daar hoort dan ook een transparant kleurtje bij.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.