Amazon verrast met de Treasure Truck | RetailDetail

Amazon verrast met de Treasure Truck

Amazon verrast met de Treasure Truck

De Amerikaanse online retailer Amazon rijdt sinds kort in Seattle rond met een Treasure Truck. De vrachtwagen levert op bepaalde plekken in de stad een aantal producten op een wel heel speciale manier.

Flash verkopen

Consumenten die de Treasure Truck van dichtbij willen zien, die moeten één van de artikelen die aan de Treasure Truck zijn gelinkt bestellen via de mobiele app van Amazon. Amazon wil zo duidelijk nog meer mensen aanzetten om via de app aankopen te doen. De vrachtwagen verkoopt wel steeds een beperkt aantal van de aangeboden producten, dus klanten moeten er snel bij zijn.

 

Klanten kunnen inschrijven op meldingen die hen laten weten wanneer de truck in hun buurt is. Op dat moment kunnen ze kiezen uit de producten die die dag verkocht worden.

 

De Treasure Truck is opnieuw een stap van Amazon in de wereld van de fysieke retail. De online retailer komt de laatste jaren steeds vaker met fysieke concepten, zoals pop-up stores en een eigen boekenwinkel. Er gaan ook al een tijdje geruchten dat Amazon die boekenwinkel wil uitbreiden tot een volledige keten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Eerste Nederlandse Amazon Prime Day op 16 en 17 juli

03/07/2018

Amazon organiseert zijn jaarlijkse Prime Day, met aanbiedingen voor Prime-leden, voor het eerst in Nederland. Anderhalve dag lang krijgen klanten toegang tot exclusieve kortingen en nieuwe productlanceringen.

Amazon gaat zelf pakjes bezorgen

29/06/2018

Amazon lanceert zijn eigen bezorgdienst in de Verenigde Staten: de online reus wil zo minder afhankelijk worden van pakjesdiensten als UPS en denkt kosten te kunnen besparen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.