Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst | RetailDetail

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Amazon werkt ook aan eigen muziekdienst

Het Amerikaanse Amazon is van plan om in de nabije toekomst de strijd aan te gaan met Spotify, Apple Music en Google Play Music, want de online retailer maakt werk van een eigen streamingdienst voor muziek.

Totaalpakket

Momenteel zou Amazon nog de laatste details aan het regelen zijn met de platenlabels, om zo een concurrerende catalogus te kunnen voorleggen. Eind deze zomer of in de herfst moet de nieuwe dienst dan voor het grote publiek beschikbaar zijn. De kostprijs wordt 9,99 euro per maand, wat zowat de standaardprijs is bij de concurrentie.

 

Amazon hoopt bovendien dat de nieuwe muziekdienst de Echo interessanter zal maken bij het grote publiek. Die speaker maakt het voor gebruikers mogelijk om op het internet te zoeken of producten te bestellen door middel van voice commands. Ook de streamingdienst moet via de Echo bestuurd kunnen worden.

 

Amazon biedt momenteel al een beperkte muziekdienst aan via zijn Prime-abonnement, maar het beseft dat de service een belangrijk onderdeel is van het totaalpakket dat het voor zijn klanten wil creëren. Het is natuurlijk nog maar de vraag of er nog ruimte is op een markt waar al heel wat muziekdiensten met een gelijkaardig aanbod te vinden zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.