Amazon zet Snapchat in voor reclame | RetailDetail

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon zet Snapchat in voor reclame

Amazon gebruikt sinds vandaag een account op Snapchat waarop het deals aanbiedt die na enkele seconden al weer verdwenen zijn. Amazon hoopt zo de verkoop te boosten tijdens deze belangrijke periode.

Inspelen op trends

Amazon probeert tijdens de feestdagen volledig gebruik te maken van de sociale media: zo kondigde het gisteren een nieuwe Instagramaccount aan, waar bezoekers direct worden doorgelinkt naar de pagina op Amazon als ze op een foto klikken. Eerder dit jaar maakte Amazon het al mogelijk om via Twitter onmiddellijk producten toe te voegen aan je winkelwagentje.

 

Tijdens de feestdagen van vorig jaar kwam ongeveer de helft van de bezoekers op Amazon via een mobiel toestel en dus is het volgens director of social John Yurcisin niet meer dan logisch dat het bedrijf hier in investeert. Vooral Snapchat en Instagram zijn twee twee snelgroeiende sociale netwerken die wat extra aandacht verdienen volgens Yurcisin.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.