Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Amazon.de verwelkomt Nederlandse klanten in moedertaal

Nederlandstalige klanten van Amazon.de kunnen voortaan de website ook in de eigen taal bezoeken. Ook de klantenservice is voortaan in het Nederlands bereikbaar.

“Nog toegankelijker”

"We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, country manager bij Amazon.de. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

 

Momenteel zijn de navigatie op de website, de klantenservice, de meest gebruikte hulppagina’s, de accountpagina en de bestel- en verzendinformatie allemaal al beschikbaar in het Nederlands. Daarnaast werden ook al miljoenen productnamen vertaald in het Nederlands en dat aantal zal de komende tijd nog verder oplopen.

 

Om de taal van de webshop aan te passen, moeten bezoekers enkel de wereldbol bovenaan de pagina aanklikken en kiezen voor het Nederlands. Het is de tweede keer dat Amazon.de wordt vertaald naar een andere taal: in 2015 werd er ook al een Engelstalige versie gecreëerd. Amazon hoopt dankzij de vertaling vooral klanten in Nederland aan te trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?