AmazonFresh krijgt verplicht abonnement | RetailDetail

AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

Amazon gaat zijn boodschappendienst AmazonFresh integreren in Amazon Prime: wie er beroep op wil doen, zal een jaarabonnement van 299 dollar moeten betalen. Huidige klanten zijn daar echter niet bepaald tevreden mee.

Aantal klanten niet tevreden

In dat bedrag zit niet enkel het gebruik van AmazonFresh, maar ook alle andere extra's van het abonnement Amazon Prime, dat momenteel 99 dollar per jaar kost. Een boodschappenlijstje boven de 50 dollar wordt voor abonnees dan gratis aan huis gebracht. Bestel je minder dan dat bedrag, dan moeten er dus ook nog eens leveringskosten betaald worden.

 

Amazon hoopt met het abonnement de dienst rendabel te maken. Het bedrijf dacht al langer na over een mogelijke abonnementsdienst voor AmazonFresh. De voorbije jaren werd de dienst uitgerold naar een aantal nieuwe steden, maar het abonnement kwam er voorlopig nog niet. Nu is dat dus wel het geval.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.