AmazonFresh krijgt verplicht abonnement | RetailDetail

AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

AmazonFresh krijgt verplicht abonnement

Amazon gaat zijn boodschappendienst AmazonFresh integreren in Amazon Prime: wie er beroep op wil doen, zal een jaarabonnement van 299 dollar moeten betalen. Huidige klanten zijn daar echter niet bepaald tevreden mee.

Aantal klanten niet tevreden

In dat bedrag zit niet enkel het gebruik van AmazonFresh, maar ook alle andere extra's van het abonnement Amazon Prime, dat momenteel 99 dollar per jaar kost. Een boodschappenlijstje boven de 50 dollar wordt voor abonnees dan gratis aan huis gebracht. Bestel je minder dan dat bedrag, dan moeten er dus ook nog eens leveringskosten betaald worden.

 

Amazon hoopt met het abonnement de dienst rendabel te maken. Het bedrijf dacht al langer na over een mogelijke abonnementsdienst voor AmazonFresh. De voorbije jaren werd de dienst uitgerold naar een aantal nieuwe steden, maar het abonnement kwam er voorlopig nog niet. Nu is dat dus wel het geval.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.