AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland | RetailDetail

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World kent sterke groei en maakt goede start in Nederland

AO World, de Britse online verkoper van elektronica, heeft in het voorbije boekjaar een omzetgroei gekend van 25,7 procent naar 559,2 miljoen pond (712,6 miljoen euro). Het spreekt ook van een bemoedigende start in Nederland.

 

Eind dit jaar nieuw magazijn in Keulen

Ondanks de sterke groei over heel het boekjaar, dat eindigde op 31 maart, steeg het operationeel verlies wel naar 10,6 miljoen pond (13,5 miljoen euro). Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van een jaar eerder, die vooral te wijten is aan investeringen die het bedrijf deed.

 

AO is van oorsprong een Brits bedrijf en had naast een webshop in het Verenigd Koninkrijk lange tijd enkel een online winkel in Duitsland, maar sinds februari is het ook aanwezig in Nederland. Daar spreekt het van een bemoedigende start.

 

Met de opening van het nieuwe magazijn in Keulen eind dit jaar, moet ook de logistieke service in Nederland flink verbeterd worden. Zodra dat magazijn in werking treedt, zal er ook gekeken worden naar webshops in naburige landen. AO vernoemt daarbij nog geen specifieke landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

HelloFresh verhoogt omzetprognose

14/05/2018

HelloFresh trekt zijn verwachtingen voor 2018 op: het bedrijf verwacht in 2018 tot 35% te groeien (eerder was dat maximum 30%) dankzij positieve cijfers in de Verenigde Staten, inmiddels de grootste markt voor de Duitsers.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.