Aparte webwinkels verdwijnen bij Coolblue | RetailDetail

Aparte webwinkels Coolblue verdwijnen

Aparte webwinkels Coolblue verdwijnen

Coolblue gaat in 2017 zijn bijna eindeloze reeks aparte webwinkels samenvoegen onder de koepel van het bedrijf. Verder verwacht het bedrijf ook de omzetkaap van 1 miljard te ronden en zegt het klaar te zijn voor internationale expansie.

2017 wordt belangrijk jaar

Momenteel bestaat Coolblue nog uit honderden aparte webwinkels, die allemaal hun specialiteit hebben, zoals pdashop.be, baardtrimmershop.nl en seniorentelefoonstore.be. De aparte webwinkels werden in het begin opgericht om klanten snel duidelijk te maken wat er verkocht werd bij Coolblue. “Bovendien heb je dan nog niet veel geld om in naamsbekendheid te investeren”, aldus oprichter Pieter Zwart aan het FD. De bedoeling is nu dat al die aparte winkels in de loop van volgend jaar ondergebracht worden bij Coolblue.nl en Coolblue.be.

 

Ondertussen is Coolblue uitgegroeid tot een bedrijf met een verwachte omzet (2017) van meer dan 1 miljard euro, acht fysieke winkels en een naamsbekendheid van meer dan 70%. Daarom wordt nu besloten om af te stappen van de aparte webwinkels. Voor de klant zal er uiteindelijk weinig veranderen, want die heeft momenteel al toegang tot de verschillende winkels via de hoofdpagina bij Coolblue.

 

Coolblue blijft ook werk maken van de stap naar het buitenland. Dat vraagt echter heel veel werk, zoals de vertaling van alle filmpjes en productomschrijvingen. “Het grootste deel van het werk ligt wel achter ons. Je moet bijvoorbeeld rekening houden met verschillende wetgeving, verschillende betaalmethoden, verschillende assortimenten en met het inkopen op meerdere plaatsen”, aldus Zwart. Een concrete datum voor die expansie kwam er echter nog niet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

"Amazon het goedkoopst, maar niet de beste service"

26/04/2018

Een onderzoek van De Standaard tussen honderd populaire elektrotoestellen wijst Amazon duidelijk aan als de goedkoopste. Klanten die een goede service willen, zijn echter beter af bij Coolblue en Media Markt.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.