Apple lanceert wellicht deze week eigen muziekstreamingdienst

Apple lanceert wellicht deze week eigen muziekstreamingdienst

Nu Apple een akkoord rond heeft met platenmaatschappij Sony en met muziekuitgeverij Sony/ATV, wordt algemeen verwacht dat het concern nog deze week zijn nieuwe muziekstreamingdienst voor iTunes lanceert.

Deal met drie grote platenlabels

Met Sony gaat het derde grote platenlabel in zee met Apple. In mei sloot Apple immers al een akkoord met Universal en een week geleden wist het ook Warner Music te verleiden.

 

Het concern staat al een tijdje onder druk om zijn populaire iTunes-programma uit te breiden met een muziekstreamingdienst en zo de concurrentie aan te gaan met Spotify en andere. Aangezien Apple deze week in San Fransisco zijn jaarlijkse bijeenkomst voor softwareontwikkelaars organiseert, worden de geruchten almaar sterker dat het bedrijf die muziekstreamingdienst iRadio én het onderliggende businessmodel een van de komende dagen aan de wereld zal voorstellen.

 

Flinke belangstelling

Volgens een bevraging van Group M Next bij 1.000 internetradiogebruikers kan iRadio alvast op flink wat bijval rekenen: liefst 49% van de respondenten toont alleen al op basis van de naambekendheid van Apple interesse in iRadio en 34% zou al overstappen zonder het product te kennen.

 

Die percentages liggen nog een pak hoger bij mensen die minstens 20% van hun muziek streamen: daar heeft liefst 70% interesse in iRadio en meldt 49% (bijna één op de twee dus) bereid te zijn over te stappen naar de Apple-muziekstreamingdienst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top