Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen

Asos ziet verkoop met bijna de helft stijgen

De Britse online moderetailer Asos heeft er een prima kwartaal opzitten en zag zowel op zijn thuismarkt als internationaal de verkoop flink toenemen. Mede dankzij Primark, die sinds deze maand zijn waren via de e-tailer aanbiedt. De testfase verloopt zelfs zo vlot dat Asos het aantal Primark-referenties al wil verdubbelen.

45% meer verkocht

Asos verkocht het voorbije kwartaal (afgesloten eind mei) bijna de helft meer dan in dezelfde drie maanden een jaar eerder. De totale omzet klokte 45% hoger af op 194 miljoen pond (ca. 228,40 miljoen euro).

 

Het sterkst groeide Asos in de Verenigde Staten, waar de omzet er liefst 59% op vooruit ging. Daardoor klokte de internationale verkoop af op 129 miljoen pond (ca. 151,87 miljoen euro), 48% meer dan het jaar voordien. Maar ook op zijn Britse thuismarkt - waar veel modeketens zwarte sneeuw zien door de crisis - deed de online moderetailer er 39% bij tot 64,3 miljoen pond (ca. 75,35 miljoen euro).

 

"Met dank aan een grotere focus op onze thuismarkt, prijsverlagingen en meer digitale marketing", aldus CEO Nick Robertson. Opvallend: landen waar de groep een "in-country team" heeft uitgerold - zoals de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en Australië - zetten zeer sterke cijfers neer.

 

Testverkoop Primark succes

Sinds begin deze maand is Asos ook gestart met de verkoop van Primark-stukken. Met succes, zo blijkt, want in de marge van de kwartaalresultaten was te horen dat Asos het aantal Primark-referenties in zijn winkelaanbod gaat verdubbelen van ongeveer 70 naar 140.

 

Concrete verkoopcijfers wou Nick Robertson niet geven, maar hij noemde Primark wel "een knap product, zeer scherp geprijsd en onze klanten zijn er dol op. Als je dit allemaal bij elkaar optelt, kan je makkelijk afleiden dat Primark vlot verkoopt".

 

Al voegde hij er wel meteen aan toe dat de samenwerking met Primark nog altijd een "test gedurende een beperkte periode" is en dat het maar "een fractie van de circa 60.000 referenties op de Asos-site" betreft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top