BAS Group zet Facebook in voor verkoop | RetailDetail

BAS Group zet Facebook in voor verkoop

BAS Group zet Facebook in voor verkoop

De BAS Group, het bedrijf achter onder meer de formules Dixons, Dynabyte en iCentre, gaat Facebook actief inzetten als middel om de verkoop aan te jagen. Klanten kunnen aankopen voortaan onder de aandacht brengen van hun klanten. Als één van hun vrienden het product ook koopt, strijken ze provisie op.

'Winkeltje spelen' moet écht geld opleveren

"We gaan ons winkelbestand met honderdduizend stuks vergroten volgend jaar", zei topman Steven Bakker uitdagend over de inzet van social commerce. Het is nog niet duidelijk welke winkelmerken de organisatie gaat inzetten op Facebook: "Daar denken we nog over na."

 

De dienst gaat werken in de vorm van een Facebook-spel. Kopers van producten krijgen toegang tot het spel, waarbij ze hun artikelen en eventuele bijpassende producten kunnen verkopen aan hun vrienden. Als ze daarin slagen, ontvangen ze provisie. Die kan worden gebruikt voor eigen aankopen, maar ook om het assortiment van hun winkel te vergroten en zo meer zaken te doen via Facebook.

 

"Het gaat in de basis om gamification, om winkeltje spelen. We willen mensen de mogelijkheid bieden te verdienen aan de verkoop van onze producten en daar geloof ik echt in", citeert Twinkle de oprichter van BAS Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.