BAS Group zet Facebook in voor verkoop

BAS Group zet Facebook in voor verkoop

De BAS Group, het bedrijf achter onder meer de formules Dixons, Dynabyte en iCentre, gaat Facebook actief inzetten als middel om de verkoop aan te jagen. Klanten kunnen aankopen voortaan onder de aandacht brengen van hun klanten. Als één van hun vrienden het product ook koopt, strijken ze provisie op.

'Winkeltje spelen' moet écht geld opleveren

"We gaan ons winkelbestand met honderdduizend stuks vergroten volgend jaar", zei topman Steven Bakker uitdagend over de inzet van social commerce. Het is nog niet duidelijk welke winkelmerken de organisatie gaat inzetten op Facebook: "Daar denken we nog over na."

 

De dienst gaat werken in de vorm van een Facebook-spel. Kopers van producten krijgen toegang tot het spel, waarbij ze hun artikelen en eventuele bijpassende producten kunnen verkopen aan hun vrienden. Als ze daarin slagen, ontvangen ze provisie. Die kan worden gebruikt voor eigen aankopen, maar ook om het assortiment van hun winkel te vergroten en zo meer zaken te doen via Facebook.

 

"Het gaat in de basis om gamification, om winkeltje spelen. We willen mensen de mogelijkheid bieden te verdienen aan de verkoop van onze producten en daar geloof ik echt in", citeert Twinkle de oprichter van BAS Group.

Tags: