Bax-shop wil heel Europa veroveren | RetailDetail

Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

Bax-shop wil binnen 5 jaar in heel Europa aanwezig zijn

De Nederlandse muziekwinkelketen Bax-shop wil binnen vijf jaar in elk Europees land online aanwezig zijn. Het grootste deel van de winst van het bedrijf wordt dan ook gebruikt voor internationale expansie.

Grotere afzetmarkt

“We volgen ons doel: een grotere afzetmarkt ontwikkelen”, aldus Jochanan Bax tegen De Ondernemer. “Op het juiste moment, als de tijd en het geld er zijn. We verkopen producten met een lange gebruiksduur. Mensen doen wel een tijdje met een muziekinstrument. Je hebt er niets aan om elke maand een nieuwe webshop te openen om later te ontdekken dat die shops verliesgevend zijn.”

 

Niet enkel online, maar ook met fysieke winkels wil Bax-shop het buitenland veroveren. Naast Nederlandse winkels in Goes, Rotterdam en Amsterdam heeft het bedrijf al één buitenlandse winkel: in Antwerpen. In de toekomst moeten er echter nog andere winkels volgen in het buitenland.

 

Volgens de oprichters verstuurt Bax-shop jaarlijks meer dan 830.000 pakketten en krijgt het maandelijks ongeveer twee miljoen bezoekers op de webshop. Momenteel is Bax-shop online te vinden in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië, Spanje en Zweden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Aandeelhouders ‘not amused’ met salarisverhoging Unilever-CEO

03/05/2018

Liefst één op de drie Angelsaksische aandeelhouders van Unilever heeft gisteren tegen het voorgestelde remuneratieplan bij Unilever gestemd. Vandaag is het aan de beleggers in het Nederlandse deel van het vooralsnog Brits-Nederlandse bedrijf om over het plan te stemmen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

24/04/2018

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.

Minder doe-het-zelfwinkels ondanks omzetgroei

12/04/2018

Steeds meer Nederlanders gaan thuis zelf aan de slag, maar het aantal doe-het-zelfwinkels waar ze terechtkunnen neemt af. De winkels die blijven, noteren wel al vier jaar op rij een mooie omzetgroei, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het CBS.