Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door | RetailDetail

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

Belgische Storesquare voert kapitaalsverhoging door

Het Belgische Storesquare, dat lokale handelaars samenbrengt op één online platform, wil dankzij een reclamecampagne en een kapitaalverhoging zijn naamsbekendheid verhogen en de aanval inzetten op grotere concurrenten als Coolblue en Bol.com.

1.600 aangesloten handelaars

Storesquare wordt gesteund door enkele grote namen, want het zijn KBC en Roularta die nu een kapitaalsverhoging van vijf miljoen euro doorvoeren. Daardoor beschikt de Belgische webwinkel nu over een kapitaal van 8,7 miljoen euro. “In de afgelopen maanden hebben we onze webwinkel verbeterd en in de komende jaren willen we hem met reclame in de markt zetten”, zegt Xavier Bouckaert, CEO van Roularta, dat 70 procent van de aandelen in handen heeft.

 

Ook Unizo is mee aanwezig als aandeelhouder bij Storesquare en dat is niet zo vreemd: Storesquare wil immers kleine ondernemers steunen door ze samen te brengen op één platform, zodat ze de concurrentie kunnen aangaan met grote spelers als Amazon, Bol.com en Coolblue. Ondertussen zijn er al 1.600 handelaars aangesloten bij het platform. Zij versturen ook het pakket en krijgen het grootste deel van het geld. Storesquare houdt daarnaast per verkocht product een klein deel van het geld in.

 

Niet winstgevend

Vorig jaar werd er in totaal voor meer dan 1 miljoen euro aan producten verkocht via het platform. Daarmee is het nog niet winstgevend, maar het groeit wel snel. “In het eerste kwartaal van dit jaar boekten we de omzet die we vorig jaar in een heel jaar geboekt hebben”, aldus Bouckaert. De bedoeling is om tegen 2020 winstgevend te zijn.

 

Dat wil het door anders te werken dan pakweg Bol.com, dat ook al een tijdje een marktplaats heeft voor kleine handelaars, ook voor Belgische bedrijven. “Bij ons weet je beter bij wie je koopt. Bovendien gebruiken de grote spelers handelaars soms als proefkonijn. Als hun producten goed verkopen, bieden de grote spelers ze nadien zelf aan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.