Bereikbaarheid webshops hard achteruit

Bereikbaarheid webshops hard achteruit
De bereikbaarheid van online winkels in Nederland gaat hard achteruit. Slechts 21 procent van de webshops (237 op 1134) was de volle 100 procent van de testperiode bereikbaar, dat is maar liefst twee derde minder dan vorig jaar. Zelfs enkele bekende retailers scoorden ondermaats, zoals Zalando en Wehkamp.

De perfecte score was er voor onder meer Babypark, Hunkemöller, Kleertjes.com en Weekendjeweg. In de tweede categorie (99,9 procent) vallen 464 bedrijven (41% van de gevolgde sites), waaronder Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna. Die 99,9 procent is het percentage dat vaak wordt afgesproken met de hosting provider van een webwinkel: deze score garandeert dat potentiële klanten amper misgrijpen.

124 uur offline in één maand

Niet alle bekende webwinkels scoorden echter zo hoog. Zo was de site van Ditzo 21 uur lang niet bereikbaar in de afgelopen dertig dagen, voor de webwinkel van Christine le Duc was dat 17 uur en de online shop van Beter Horen was 9 uur onbereikbaar. Ook Zalando (8 uur), Wehkamp (7 uur) en Intertoys (7 uur) lieten het vaker afweten dan verwacht mag worden. Het slechtst scoorde MijnSchilderij.nl, dat liefst 124 uur offline was tijdens de testperiode.

 

De sites van de onderzochte winkels zijn de afgelopen dertig dagen iedere vijf minuten gecontroleerd op hun bereikbaarheid. Als een site niet bereikbaar was, werd dit vanuit een tweede locatie opnieuw geprobeerd. In totaal gebruikte Uptrends zeventig controlestations over de hele wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top