Bereikbaarheid webshops hard achteruit | RetailDetail

Bereikbaarheid webshops hard achteruit

Bereikbaarheid webshops hard achteruit
De bereikbaarheid van online winkels in Nederland gaat hard achteruit. Slechts 21 procent van de webshops (237 op 1134) was de volle 100 procent van de testperiode bereikbaar, dat is maar liefst twee derde minder dan vorig jaar. Zelfs enkele bekende retailers scoorden ondermaats, zoals Zalando en Wehkamp.

De perfecte score was er voor onder meer Babypark, Hunkemöller, Kleertjes.com en Weekendjeweg. In de tweede categorie (99,9 procent) vallen 464 bedrijven (41% van de gevolgde sites), waaronder Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna. Die 99,9 procent is het percentage dat vaak wordt afgesproken met de hosting provider van een webwinkel: deze score garandeert dat potentiële klanten amper misgrijpen.

124 uur offline in één maand

Niet alle bekende webwinkels scoorden echter zo hoog. Zo was de site van Ditzo 21 uur lang niet bereikbaar in de afgelopen dertig dagen, voor de webwinkel van Christine le Duc was dat 17 uur en de online shop van Beter Horen was 9 uur onbereikbaar. Ook Zalando (8 uur), Wehkamp (7 uur) en Intertoys (7 uur) lieten het vaker afweten dan verwacht mag worden. Het slechtst scoorde MijnSchilderij.nl, dat liefst 124 uur offline was tijdens de testperiode.

 

De sites van de onderzochte winkels zijn de afgelopen dertig dagen iedere vijf minuten gecontroleerd op hun bereikbaarheid. Als een site niet bereikbaar was, werd dit vanuit een tweede locatie opnieuw geprobeerd. In totaal gebruikte Uptrends zeventig controlestations over de hele wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.