Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando | RetailDetail

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Adidas gaat klanten in Berlijn die via Zalando kopen, nog dezelfde dag beleveren vanuit zijn eigen flagship aan de Tauentzienstraße. Besteld voor 15 uur is nog diezelfde avond tussen 19 en 21 uur geleverd, met dank aan de Zipcart-app.

 

Fysieke stock online ontsloten

Adidas is de eerste grote retailer die in Berlijn aansluit op Zalando’s lokale “same day delivery”-dienst. Concreet is de fysieke stock van de “Adidas Performance Store” aan de Tauentzienstraße aangesloten op de Zalando-webshop.

 

Via Zalando’s mobiele Zipcart-app kunnen klanten zien welke spullen de winkel in voorraad heeft en die bestellen. Doen ze dat vóór 15 uur, dan krijgen ze hun pakketje nog diezelfde avond geleverd. Daarvoor schakelt Zalando de lokale koeriersdienst Liefery in. De service is gratis; voorlopig toch.

 

“Het nieuwe Integrated Commerce-pilootproject met Adidas is belangrijk voor ons”, zegt CEO David Schneider van Zalando. “Vandaag zijn de consumenten online. Toch liggen veel modeartikelen nog altijd in de stocks van lokale winkels. We willen klanten toegang geven tot elk mode-item, waar het zich ook bevindt, en tegelijk lokale winkels op een nieuwe manier in contact brengen met digitale klanten. Het pilootproject met Adidas toont hoe we mode naar de mensen brengen en hoe online en offline kanalen in de toekomst zullen versmelten.”

 

Ook Harm Ohlmeyer van Adidas Digital Brand Commerce ziet niets dan voordelen: “Onze klanten willen de nieuwste en recentste producten, en die willen ze nu meteen. Door producten rechtstreeks vanuit onze winkel te verzenden, bieden we een antwoord op die vraag.” Met deze dienst wil Adidas zijn klanten tegelijk “de best mogelijke merkervaring bieden, ongeacht waar en wanneer ze willen shoppen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.

Ook Monki vervoegt Zalando-platform

04/06/2018

Vanaf augustus zal ook H&M-dochter Monki beschikbaar zijn voor klanten van Zalando. Met de lancering in Ierland en Tsjechië is de webwinkel voortaan aanwezig in zeventien Europese landen.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.