Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando | RetailDetail

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Berlijnse Adidas-flagship in zee met Zalando

Adidas gaat klanten in Berlijn die via Zalando kopen, nog dezelfde dag beleveren vanuit zijn eigen flagship aan de Tauentzienstraße. Besteld voor 15 uur is nog diezelfde avond tussen 19 en 21 uur geleverd, met dank aan de Zipcart-app.

 

Fysieke stock online ontsloten

Adidas is de eerste grote retailer die in Berlijn aansluit op Zalando’s lokale “same day delivery”-dienst. Concreet is de fysieke stock van de “Adidas Performance Store” aan de Tauentzienstraße aangesloten op de Zalando-webshop.

 

Via Zalando’s mobiele Zipcart-app kunnen klanten zien welke spullen de winkel in voorraad heeft en die bestellen. Doen ze dat vóór 15 uur, dan krijgen ze hun pakketje nog diezelfde avond geleverd. Daarvoor schakelt Zalando de lokale koeriersdienst Liefery in. De service is gratis; voorlopig toch.

 

“Het nieuwe Integrated Commerce-pilootproject met Adidas is belangrijk voor ons”, zegt CEO David Schneider van Zalando. “Vandaag zijn de consumenten online. Toch liggen veel modeartikelen nog altijd in de stocks van lokale winkels. We willen klanten toegang geven tot elk mode-item, waar het zich ook bevindt, en tegelijk lokale winkels op een nieuwe manier in contact brengen met digitale klanten. Het pilootproject met Adidas toont hoe we mode naar de mensen brengen en hoe online en offline kanalen in de toekomst zullen versmelten.”

 

Ook Harm Ohlmeyer van Adidas Digital Brand Commerce ziet niets dan voordelen: “Onze klanten willen de nieuwste en recentste producten, en die willen ze nu meteen. Door producten rechtstreeks vanuit onze winkel te verzenden, bieden we een antwoord op die vraag.” Met deze dienst wil Adidas zijn klanten tegelijk “de best mogelijke merkervaring bieden, ongeacht waar en wanneer ze willen shoppen”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.