Beslist.nl gaat rechtstreeks verkopen

Beslist.nl gaat rechtstreeks verkopen

De vergelijkingssite Beslist.nl gaat bezoekers de mogelijkheid geven om producten rechtstreeks vanop hun site te bestellen. Momenteel vraagt Beslist.nl daarvoor een vaste commissie van 99 cent per verkocht artikel. Vanaf vandaag kunnen winkeliers zich aansluiten op de Winkelwagen van Beslist.nl en in de loop van volgende week zal de optie zichtbaar worden voor de bezoekers van de site.

Enkel Thuiswinkel.org of Webshop Keurmerk

Om alles degelijk te laten werken, moesten er wel een aantal zaken in orde gebracht worden, vooral dan op het financiële vlak. "Meer specifiek ging het om het aggregeren van geld van derden. We hebben een vrijstelling van een vergunning gekregen van De Nederlandsche Bank en we hebben een stichting derdengelden in het leven geroepen waar de betalingen binnen komen. Ook zijn we gecertificeerd om iDeal-betalingen te verwerken. Feitelijk zijn we een collecterende PSP (payment service provicer, red.) geworden", vertelt Leon Kramer van Beslist.nl aan Twinkle.

 

Winkeliers die zich willen aansluiten bij de Winkelwagen van Beslist.nl moeten deel uitmaken van Thuiswinkel.org of Webshop Keurmerk. Zo kan de website beter garanderen dat het online winkelen voor de consument vlot verloopt. Bij de start zullen klanten enkel kunnen betalen via iDeal, maar dat wordt in een latere fase uitgebreid naar meerdere betaalopties. Momenteel zijn er achtduizend webwinkels aangesloten bij Beslist.nl, goed voor 21 miljoen producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top