Beslist.nl verlaat betaalschema 'cost per click' | RetailDetail

Beslist.nl verlaat betaalschema 'cost per click'

Beslist.nl verlaat betaalschema 'cost per click'

Alle adverteerders op Beslist.nl zullen de vergelijkingssite moeten betalen op basis van verkopen en niet langer op basis van 'cost per click' (CPC). Gaan de adverteerders niet akkoord met de overstap, dan mogen ze niet meer adverteren op de site.

Eigen winkelwagentje steeds belangrijker

Eind oktober hadden de adverteerders in de categorie speelgoed al een brief gekregen, waarin werd gemeld dat vanaf begin november ze zouden overschakelen op het nieuwe systeem van 'cost per sale' (CPS). Nu heeft Beslist.nl aan Twinkle laten weten dat het de standaard wordt in alle categorieën.

 

"De wijziging in speelgoed was de eerste stap in de migratie van CPC naar CPS. Op basis van de over het algemeen goede ervaringen in die categorie, en in overleg met onze klanten, gaan we nu een plan maken voor de verdere migratie", zegt COO Casper Keller-Arroo.

 

De verandering van het beleid hangt sterk samen met de toevoeging van 'Winkelwagen' aan Beslist.nl, waarmee consumenten rechtstreeks bij de vergelijker hun aankoop kunnen afronden. Het is dan ook duidelijk dat de website zoveel mogelijk kopers via hun wil laten komen en een commissie bij verkoop, is dan een heel interessante stap.

 

Vergelijkingssites steeds belangrijker

Zo wordt Beslist.nl tegelijk een hulpmiddel en een concurrent van de normale webshop. Via Beslist.nl zullen klanten hun webshop ontdekken, maar ze zullen er nooit een voet zetten, als het van Beslist.nl afhangt tenminste. Daarnaast moeten ze ook nog eens een deel van hun inkomsten afstaan aan Beslist.nl in de vorm van een commissie.

 

Gisteren toonde RetailDetail al aan hoe vergelijkingssites steeds belangrijker worden in de wereld van de online retail: Volgens Forrester beginnen drie keer meer Amerikaanse consumentenen hun zoektocht bij Amazon dan bij Google. In 2010 lagen de verhoudingen nog heel anders: toen begon voor 18 procent van de consumenten de oriëntatiefase bij Amazon, tegen 24 procent bij zoekmachines.

 

Vergelijkingssites beginnen hun populariteit nu in te zien en bieden steeds vaker de mogelijkheid om rechtstreeks bij hen te kopen, in plaats van door te klikken naar de betreffende webshop. In zo'n geval is 'cost per sale' veel interessanter dan 'cost per click'.

 

"Naarmate de CPS in aantallen toeneemt, drukt dat het rendement van webshops die hiervoor veel meer kosten moeten maken dan voor transacties die voortkomen uit rechtstreeks contact met de consument."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.