Bijenkorf kiest voor mobiel bestellen

Bijenkorf kiest voor mobiel bestellen

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft een nieuwe app gelanceerd voor iPhone, Android en iPad. Die maakt het voor het eerst mogelijk om rechtstreeks vanuit de app aankopen te doen.

'Fantastische winkel in de browser'

Mobiele kopers werden tot voor kort nog naar de site verwezen als ze mobiel een bestelling wilden plaatsen. De bestaande Bijenkorf-apps worden volledig vervangen door de nieuwe producten, die zijn gekoppeld aan de recent gelanceerde mobiele site.

 

Bijenkorf zet sterk in op m-tail: "Retailers als wij moeten zorgen voor een fantastische winkel in de browser", zei e-commerce manager Pieter Heij van het warenhuisbedrijf eerder dit jaar al tegen Twinkle. Bijenkorf is tegenwoordig eigendom van het Britse Selfridges. De Nederlandse warenhuizen hebben hun online verkopen vorig jaar met zo'n 70 procent zien groeien tot ongeveer 60 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Back to top