Bijenkorf kiest voor mobiel bestellen | RetailDetail

Bijenkorf kiest voor mobiel bestellen

Bijenkorf kiest voor mobiel bestellen

Warenhuisketen De Bijenkorf heeft een nieuwe app gelanceerd voor iPhone, Android en iPad. Die maakt het voor het eerst mogelijk om rechtstreeks vanuit de app aankopen te doen.

'Fantastische winkel in de browser'

Mobiele kopers werden tot voor kort nog naar de site verwezen als ze mobiel een bestelling wilden plaatsen. De bestaande Bijenkorf-apps worden volledig vervangen door de nieuwe producten, die zijn gekoppeld aan de recent gelanceerde mobiele site.

 

Bijenkorf zet sterk in op m-tail: "Retailers als wij moeten zorgen voor een fantastische winkel in de browser", zei e-commerce manager Pieter Heij van het warenhuisbedrijf eerder dit jaar al tegen Twinkle. Bijenkorf is tegenwoordig eigendom van het Britse Selfridges. De Nederlandse warenhuizen hebben hun online verkopen vorig jaar met zo'n 70 procent zien groeien tot ongeveer 60 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.

Retail belangrijkste groeimotor voor Artificiële Intelligentie

29/03/2018

Retailbedrijven zullen dit jaar omgerekend een slordige 2,76 miljard euro investeren in Artificiële Intelligentie. Daarmee zijn ze volgens onderzoeksbureau IDC de grootste motor van AI wereldwijd, nog vóór de banksector.