Bijenkorf komt met digital personal shopping service | RetailDetail

Bijenkorf komt met digital personal shopping service

Bijenkorf komt met digital personal shopping service

De Bijenkorf gaat midden volgend jaar een 'digital personal shopping service' lanceren. Dat is een online stylist, die op basis van een online profiel en een gesprek met de klant zal winkelen voor de hem of haar.

"Bedient omnichannel-shopper"

"Het klopt, we lanceren medio 2016 een digital personal shopping service", bevestigt een woordvoerder aan Twinkle. "Het enige wat we erover kwijt kunnen, is dat allereerst onze Privilege Members hier wat van zullen merken."


Op basis van de informatie waarover de stylist beschikt, zal die een aantal outfits uitkiezen voor de klant. De stylist zal daarbij onder andere gebruik maken van het Facebookprofiel van de klant, om zo een idee te krijgen over de stijl. Het gesprek met de klant zal dan weer plaatsvinden via Instagram of WhatsApp.


Klanten kunnen er daarna voor kiezen om de outfits thuis te laten leveren of in één van de winkels. Het is ook mogelijk om in een winkel nog extra persoonlijk advies te krijgen. "Je bedient dus de omnichannel shopper, gebruikt social media en je zet de winkel in als communicatie- en verkoopplatform. Wij kunnen daarin een stap verder gaan dan een pure player", zegt CEO Giovanni Colauto in een interview met RetailTrends. De Bijenkorf hoopt zo dus de concurrentie aan te gaan met pure players als The Cloakroom, Outfittery en Zalando.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.