Bijenkorf test koppeling offline en online

Bijenkorf test koppeling offline en online

Warenhuisketen de Bijenkorf test een mobiele betaaloplossing van het bedrijf Ayden. Deze moet ervoor zorgen dat bij de onderneming de on- en offline-activiteiten beter op elkaar worden afgestemd.

Een stap verder in crosschannel

E-commercemanager Pieter Heij van de Bijenkorf zei tegen de nieuwsdienst AFN dat de Bijenkorf sinds vorige week in Amsterdam op de schoenen- en kindermodeafdeling een systeem test, waarbij klanten op de plek zelf kunnen betalen voor een online transactie. "Als een klant bijvoorbeeld in de winkel maat 38 past, maar eigenlijk maat 38,5 wil en die is niet in de winkelvoorraad aanwezig, scant de medewerker de barcode en ziet meteen in onze webshop of de schoenen daar op voorraad zijn", aldus Heij.

 

De medewerker kan het paar dan ter plekke bestellen en de volgende dag thuis laten bezorgen. Heij: "De klant kan direct afrekenen bij een mobiele kassa, bestaande uit een iPad en een pinapparaat op de afdeling zelf, zonder in de rij te staan. Een hybride vorm tussen de offline- en onlinewinkel is de retail van de toekomst."

 

Online als grootste winkel

"Tot nu toe is die link voor veel winkels lastig te maken. Ik kan wel een computer in de winkel zetten om te laten zien hoe mijn webshop eruit ziet, maar tot nu toe kon de klant dan niet ter plekke iets online kopen. De onlinemarkt wordt steeds groter en het onlineassortiment groeit mee. Op een gegeven moment is online onze grootste winkel", geeft Heij aan.

 

Volgens Heij is Bijenkorf niet de eerste winkelketen die op deze manier werkt, maar wel de eerste die het echt een kernonderdeel van de winkel maakt. De komende maand wordt gebruikt om de kinderziekten uit het systeem te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top