Bijenkorf test koppeling offline en online

Bijenkorf test koppeling offline en online

Warenhuisketen de Bijenkorf test een mobiele betaaloplossing van het bedrijf Ayden. Deze moet ervoor zorgen dat bij de onderneming de on- en offline-activiteiten beter op elkaar worden afgestemd.

Een stap verder in crosschannel

E-commercemanager Pieter Heij van de Bijenkorf zei tegen de nieuwsdienst AFN dat de Bijenkorf sinds vorige week in Amsterdam op de schoenen- en kindermodeafdeling een systeem test, waarbij klanten op de plek zelf kunnen betalen voor een online transactie. "Als een klant bijvoorbeeld in de winkel maat 38 past, maar eigenlijk maat 38,5 wil en die is niet in de winkelvoorraad aanwezig, scant de medewerker de barcode en ziet meteen in onze webshop of de schoenen daar op voorraad zijn", aldus Heij.

 

De medewerker kan het paar dan ter plekke bestellen en de volgende dag thuis laten bezorgen. Heij: "De klant kan direct afrekenen bij een mobiele kassa, bestaande uit een iPad en een pinapparaat op de afdeling zelf, zonder in de rij te staan. Een hybride vorm tussen de offline- en onlinewinkel is de retail van de toekomst."

 

Online als grootste winkel

"Tot nu toe is die link voor veel winkels lastig te maken. Ik kan wel een computer in de winkel zetten om te laten zien hoe mijn webshop eruit ziet, maar tot nu toe kon de klant dan niet ter plekke iets online kopen. De onlinemarkt wordt steeds groter en het onlineassortiment groeit mee. Op een gegeven moment is online onze grootste winkel", geeft Heij aan.

 

Volgens Heij is Bijenkorf niet de eerste winkelketen die op deze manier werkt, maar wel de eerste die het echt een kernonderdeel van de winkel maakt. De komende maand wordt gebruikt om de kinderziekten uit het systeem te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top