Bijenkorf test koppeling offline en online

Bijenkorf test koppeling offline en online

Warenhuisketen de Bijenkorf test een mobiele betaaloplossing van het bedrijf Ayden. Deze moet ervoor zorgen dat bij de onderneming de on- en offline-activiteiten beter op elkaar worden afgestemd.

Een stap verder in crosschannel

E-commercemanager Pieter Heij van de Bijenkorf zei tegen de nieuwsdienst AFN dat de Bijenkorf sinds vorige week in Amsterdam op de schoenen- en kindermodeafdeling een systeem test, waarbij klanten op de plek zelf kunnen betalen voor een online transactie. "Als een klant bijvoorbeeld in de winkel maat 38 past, maar eigenlijk maat 38,5 wil en die is niet in de winkelvoorraad aanwezig, scant de medewerker de barcode en ziet meteen in onze webshop of de schoenen daar op voorraad zijn", aldus Heij.

 

De medewerker kan het paar dan ter plekke bestellen en de volgende dag thuis laten bezorgen. Heij: "De klant kan direct afrekenen bij een mobiele kassa, bestaande uit een iPad en een pinapparaat op de afdeling zelf, zonder in de rij te staan. Een hybride vorm tussen de offline- en onlinewinkel is de retail van de toekomst."

 

Online als grootste winkel

"Tot nu toe is die link voor veel winkels lastig te maken. Ik kan wel een computer in de winkel zetten om te laten zien hoe mijn webshop eruit ziet, maar tot nu toe kon de klant dan niet ter plekke iets online kopen. De onlinemarkt wordt steeds groter en het onlineassortiment groeit mee. Op een gegeven moment is online onze grootste winkel", geeft Heij aan.

 

Volgens Heij is Bijenkorf niet de eerste winkelketen die op deze manier werkt, maar wel de eerste die het echt een kernonderdeel van de winkel maakt. De komende maand wordt gebruikt om de kinderziekten uit het systeem te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top