Bijenkorf test koppeling offline en online | RetailDetail

Bijenkorf test koppeling offline en online

Bijenkorf test koppeling offline en online

Warenhuisketen de Bijenkorf test een mobiele betaaloplossing van het bedrijf Ayden. Deze moet ervoor zorgen dat bij de onderneming de on- en offline-activiteiten beter op elkaar worden afgestemd.

Een stap verder in crosschannel

E-commercemanager Pieter Heij van de Bijenkorf zei tegen de nieuwsdienst AFN dat de Bijenkorf sinds vorige week in Amsterdam op de schoenen- en kindermodeafdeling een systeem test, waarbij klanten op de plek zelf kunnen betalen voor een online transactie. "Als een klant bijvoorbeeld in de winkel maat 38 past, maar eigenlijk maat 38,5 wil en die is niet in de winkelvoorraad aanwezig, scant de medewerker de barcode en ziet meteen in onze webshop of de schoenen daar op voorraad zijn", aldus Heij.

 

De medewerker kan het paar dan ter plekke bestellen en de volgende dag thuis laten bezorgen. Heij: "De klant kan direct afrekenen bij een mobiele kassa, bestaande uit een iPad en een pinapparaat op de afdeling zelf, zonder in de rij te staan. Een hybride vorm tussen de offline- en onlinewinkel is de retail van de toekomst."

 

Online als grootste winkel

"Tot nu toe is die link voor veel winkels lastig te maken. Ik kan wel een computer in de winkel zetten om te laten zien hoe mijn webshop eruit ziet, maar tot nu toe kon de klant dan niet ter plekke iets online kopen. De onlinemarkt wordt steeds groter en het onlineassortiment groeit mee. Op een gegeven moment is online onze grootste winkel", geeft Heij aan.

 

Volgens Heij is Bijenkorf niet de eerste winkelketen die op deze manier werkt, maar wel de eerste die het echt een kernonderdeel van de winkel maakt. De komende maand wordt gebruikt om de kinderziekten uit het systeem te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.