Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birchbox gebruikt Snapchat voor klantendienst

Birckbox, de abonnementsdienst voor schoonheidsproducten, is aan het testen of het klanten met problemen kan helpen via Snapchat. Klanten moeten daarvoor gebruik maken van de video en voice calling mogelijkheden van de app.

 

Eerste test groot succes

Klanten kunnen één keer per week een telefoontje plegen via Snapchat, om in contact te komen met de mensen van Birchbox. Bij een eerste test kreeg Birchbox ongeveer 30 telefoontjes op een uur tijd en elk telefoontje nam ongeveer 5 minuten in beslag.

 

Een deel van de gebruikers was gewoon nieuwsgierig of het telefoontje echt zou plaatsvinden, terwijl een aantal anderen echt tips vroegen aan de mensen van Birchbox. Nog een groep gebruikers wilde gewoon tonen welke producten ze net hadden ontvangen.

 

“We merkten ook dat een aantal bellers ons wel volgde op Snapchat, maar dat ze nog geen abonnement hadden bij Birchbox. Aan hen hebben we de voordelen van een abonnement uitgelegd”, zegt Juliette Dallas-Feeney, Senior Social Media Manager. “Dankzij deze feature kunnen we de kloof tussen contact leggen via Snapchat en het echt nemen van een abonnement verkleinen.”

 

Na de eerste test kreeg Birchbox heel wat berichten met de vraag of er opnieuw een chat kon gehouden worden. Daarom werd besloten om het voortaan één keer per week te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.