Bloomon trekt naar Duitsland

Bloomon trekt naar Duitsland

Bloemenbezorgdienst Bloomon, die bloemen via een abonnement aan huis levert, trekt met zijn concept de grens met Duitsland over. Het zal daar één keer per week bloemen aan zijn klanten bezorgen.

Elke donderdag

Het bedrijf werd pas drie maanden geleden opgericht, maar het haalde eind vorig jaar wel 1 miljoen euro op om de groei te financieren. Het heeft als doel om Nederlandse bloemen bij consumenten in heel Europa te leveren. Bloomon is opgericht door Patrick Hurenkamp en Bart Troost. Hurenkamp was als werknemer van Rocket Internet ook betrokken bij de oprichting van HelloFresh, dat met eenzelfde systeem werkt.

 

Het concept van Bloomon is eenvoudig: de klant kiest het soort boeket dat hij wil ontvangen (medium, large of extra large) en hoe vaak. Vervolgens levert Bloomon op een vast tijdstip een boeket aan huis, rechtstreeks van bij de bloemenkweker. Bloomon zal de boeketten elke donderdagavond leveren in Duitsland. In Nederland worden boeketten ook op dinsdag aan huis gebracht.

Tags: