Bloomon trekt naar Duitsland | RetailDetail

Bloomon trekt naar Duitsland

Bloomon trekt naar Duitsland

Bloemenbezorgdienst Bloomon, die bloemen via een abonnement aan huis levert, trekt met zijn concept de grens met Duitsland over. Het zal daar één keer per week bloemen aan zijn klanten bezorgen.

Elke donderdag

Het bedrijf werd pas drie maanden geleden opgericht, maar het haalde eind vorig jaar wel 1 miljoen euro op om de groei te financieren. Het heeft als doel om Nederlandse bloemen bij consumenten in heel Europa te leveren. Bloomon is opgericht door Patrick Hurenkamp en Bart Troost. Hurenkamp was als werknemer van Rocket Internet ook betrokken bij de oprichting van HelloFresh, dat met eenzelfde systeem werkt.

 

Het concept van Bloomon is eenvoudig: de klant kiest het soort boeket dat hij wil ontvangen (medium, large of extra large) en hoe vaak. Vervolgens levert Bloomon op een vast tijdstip een boeket aan huis, rechtstreeks van bij de bloemenkweker. Bloomon zal de boeketten elke donderdagavond leveren in Duitsland. In Nederland worden boeketten ook op dinsdag aan huis gebracht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.