Bol.com beste webwinkel van Europa | RetailDetail

Bol.com beste webwinkel van Europa

Bol.com beste webwinkel van Europa

Bol.com heeft op de European E-commerce Awards de gouden prijs gewonnen in de belangrijkste categorie en mag zich zo een jaar lang de beste webwinkel van Europa noemen. Vorig jaar won Coolblue nog zilver.

"Werkelijke innovatie"

Bol.com moest het op de Global E-commerce Summit in Barcelona, waar de prijzen werden uitgereikt, opnemen tegen het Britse Worldstores.co.uk en het Franse L'Exception voor de Entrepreneurial Award. Het deed dat met verve, want de Ahold-dochter ging meteen met de hoofdprijs aan de haal.

 

Als laatste stap in het winnen van die prijs had managing director van Bol.com, Daniel Ropers, een presentatie moeten geven aan een internationale vakjury. Die jury prees Bol.com omdat het concurrenten en andere verkopers toelaat op zijn platform. "Een teken van werkelijke innovatie en ondernemerschap", schrijft Twinkle. Ropers zei verrast te zijn met de overwinning, maar voegde er ook aan toe dat dit slechts het begin is.

 

Tesco wint omnichannel

Andere winnaars op de European E-commerce Awards waren Tesco en Asos: Tesco ging lopen met de omnichannelaward, omdat de Britse keten volgens de jury uitblinkt in het bedienen van klanten via alle kanalen. Daar ging het zilver naar Marks & Spencer en vervolmaakte de Scandinavische meubelketen Bolia de top drie. Ook het Nederlandse G-Star was genomineerd, maar viel dus naast de prijzen.

 

Asos won dan weer de Pure Player Award, voor bedrijven die van oorsprong enkel online verkopen. Hier waren de zilveren en bronzen prijs respectievelijk voor Amazon en Net-a-Porter. De andere genomineerden waren Zalando en Yoox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.