Bol.com beste webwinkel van Europa | RetailDetail

Bol.com beste webwinkel van Europa

Bol.com beste webwinkel van Europa

Bol.com heeft op de European E-commerce Awards de gouden prijs gewonnen in de belangrijkste categorie en mag zich zo een jaar lang de beste webwinkel van Europa noemen. Vorig jaar won Coolblue nog zilver.

"Werkelijke innovatie"

Bol.com moest het op de Global E-commerce Summit in Barcelona, waar de prijzen werden uitgereikt, opnemen tegen het Britse Worldstores.co.uk en het Franse L'Exception voor de Entrepreneurial Award. Het deed dat met verve, want de Ahold-dochter ging meteen met de hoofdprijs aan de haal.

 

Als laatste stap in het winnen van die prijs had managing director van Bol.com, Daniel Ropers, een presentatie moeten geven aan een internationale vakjury. Die jury prees Bol.com omdat het concurrenten en andere verkopers toelaat op zijn platform. "Een teken van werkelijke innovatie en ondernemerschap", schrijft Twinkle. Ropers zei verrast te zijn met de overwinning, maar voegde er ook aan toe dat dit slechts het begin is.

 

Tesco wint omnichannel

Andere winnaars op de European E-commerce Awards waren Tesco en Asos: Tesco ging lopen met de omnichannelaward, omdat de Britse keten volgens de jury uitblinkt in het bedienen van klanten via alle kanalen. Daar ging het zilver naar Marks & Spencer en vervolmaakte de Scandinavische meubelketen Bolia de top drie. Ook het Nederlandse G-Star was genomineerd, maar viel dus naast de prijzen.

 

Asos won dan weer de Pure Player Award, voor bedrijven die van oorsprong enkel online verkopen. Hier waren de zilveren en bronzen prijs respectievelijk voor Amazon en Net-a-Porter. De andere genomineerden waren Zalando en Yoox.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.