Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Klanten van Bol.com kunnen vanaf nu de klok rond telefonisch terecht bij de webshop. Daarnaast schrapt Bol.com de verzendkosten bij een aankoop van meer dan 20 euro en krijgt de koper na aankoop 30 dagen bedenktijd.

Zware investeringen 

Het schrappen van de verzendkosten is een miljoeneninvestering, stipt algemeen directeur Daniël Ropers aan. Tot hiertoe werd een standaardbedrag van 1,95 euro in rekening gebracht bij elke bestelling. Ook de telefoondienst is een serieuze kostenpost, want die zal gebruik maken van een nummer aan lokaal tarief in plaats van een (vaak erg dure) servicelijn.

 

Niettemin is het de investering volgens de initiatiefnemers waard: deze nieuwe maatregelen moeten het online koopgemak nog verbeteren. Ropers zegt dat Bol.com kopers die nog niet overtuigd waren van het online winkelen, op deze manier alsnog over de streep wil trekken.

 

"Uit onderzoek blijkt dat verzendkosten inderdaad een belangrijke factor zijn bij online aankopen," treedt e-marketingexpert Cor Molenaar Ropers bij. "Bol gebruikte het gratis verzendwapen al voor de overname van Ahold, want acties met gratis verzendkosten scoren goed. Ongetwijfeld zullen meerdere aanbieders dit overwegen en laten afhangen van de orderwaarde en de marge."

 

Nieuwe groeistrategie

Bol.com was initieel gekend voor zijn grote online aanbod van boeken en cd’s, maar het assortiment werd ondertussen gevoelig uitgebreid met games, elektronica en huishoudelijke apparaten. Eerder dit jaar werd het bedrijf overgenomen door Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn.

 

De service-uitbreiding is volgens Molenaar dan ook een nieuwe groeistrategie: "Sinds de overname is de e-tailer het aanbod sterk aan het uitbreiden en wil het ook Bol.plaza tot een belangrijke aanbieder maken voor andere webwinkels. Bol wil het grootste online warenhuis van Nederland worden, met lokale afhaalpunten en ondersteuning van Albert Heijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top