Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Klanten van Bol.com kunnen vanaf nu de klok rond telefonisch terecht bij de webshop. Daarnaast schrapt Bol.com de verzendkosten bij een aankoop van meer dan 20 euro en krijgt de koper na aankoop 30 dagen bedenktijd.

Zware investeringen 

Het schrappen van de verzendkosten is een miljoeneninvestering, stipt algemeen directeur Daniël Ropers aan. Tot hiertoe werd een standaardbedrag van 1,95 euro in rekening gebracht bij elke bestelling. Ook de telefoondienst is een serieuze kostenpost, want die zal gebruik maken van een nummer aan lokaal tarief in plaats van een (vaak erg dure) servicelijn.

 

Niettemin is het de investering volgens de initiatiefnemers waard: deze nieuwe maatregelen moeten het online koopgemak nog verbeteren. Ropers zegt dat Bol.com kopers die nog niet overtuigd waren van het online winkelen, op deze manier alsnog over de streep wil trekken.

 

"Uit onderzoek blijkt dat verzendkosten inderdaad een belangrijke factor zijn bij online aankopen," treedt e-marketingexpert Cor Molenaar Ropers bij. "Bol gebruikte het gratis verzendwapen al voor de overname van Ahold, want acties met gratis verzendkosten scoren goed. Ongetwijfeld zullen meerdere aanbieders dit overwegen en laten afhangen van de orderwaarde en de marge."

 

Nieuwe groeistrategie

Bol.com was initieel gekend voor zijn grote online aanbod van boeken en cd’s, maar het assortiment werd ondertussen gevoelig uitgebreid met games, elektronica en huishoudelijke apparaten. Eerder dit jaar werd het bedrijf overgenomen door Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn.

 

De service-uitbreiding is volgens Molenaar dan ook een nieuwe groeistrategie: "Sinds de overname is de e-tailer het aanbod sterk aan het uitbreiden en wil het ook Bol.plaza tot een belangrijke aanbieder maken voor andere webwinkels. Bol wil het grootste online warenhuis van Nederland worden, met lokale afhaalpunten en ondersteuning van Albert Heijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top