Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar | RetailDetail

Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Bol.com de klok rond telefonisch bereikbaar

Klanten van Bol.com kunnen vanaf nu de klok rond telefonisch terecht bij de webshop. Daarnaast schrapt Bol.com de verzendkosten bij een aankoop van meer dan 20 euro en krijgt de koper na aankoop 30 dagen bedenktijd.

Zware investeringen 

Het schrappen van de verzendkosten is een miljoeneninvestering, stipt algemeen directeur Daniël Ropers aan. Tot hiertoe werd een standaardbedrag van 1,95 euro in rekening gebracht bij elke bestelling. Ook de telefoondienst is een serieuze kostenpost, want die zal gebruik maken van een nummer aan lokaal tarief in plaats van een (vaak erg dure) servicelijn.

 

Niettemin is het de investering volgens de initiatiefnemers waard: deze nieuwe maatregelen moeten het online koopgemak nog verbeteren. Ropers zegt dat Bol.com kopers die nog niet overtuigd waren van het online winkelen, op deze manier alsnog over de streep wil trekken.

 

"Uit onderzoek blijkt dat verzendkosten inderdaad een belangrijke factor zijn bij online aankopen," treedt e-marketingexpert Cor Molenaar Ropers bij. "Bol gebruikte het gratis verzendwapen al voor de overname van Ahold, want acties met gratis verzendkosten scoren goed. Ongetwijfeld zullen meerdere aanbieders dit overwegen en laten afhangen van de orderwaarde en de marge."

 

Nieuwe groeistrategie

Bol.com was initieel gekend voor zijn grote online aanbod van boeken en cd’s, maar het assortiment werd ondertussen gevoelig uitgebreid met games, elektronica en huishoudelijke apparaten. Eerder dit jaar werd het bedrijf overgenomen door Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn.

 

De service-uitbreiding is volgens Molenaar dan ook een nieuwe groeistrategie: "Sinds de overname is de e-tailer het aanbod sterk aan het uitbreiden en wil het ook Bol.plaza tot een belangrijke aanbieder maken voor andere webwinkels. Bol wil het grootste online warenhuis van Nederland worden, met lokale afhaalpunten en ondersteuning van Albert Heijn."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.