Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder' | RetailDetail

Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Bol.com gaat zich profileren als 'totaalaanbieder'

Ahold-dochter Bol.com past zijn positionering aan: de nieuwe reclameleus 'De winkel van ons allemaal' en een bijbehorende reclamecampagne moeten duidelijker maken dat de webverkoper in de afgelopen jaren is uitgegroeid tot een 'compleet onlinewarenhuis'.

Horizontale in plaats van verticale communicatie

"We hebben ons de afgelopen jaren ontzettend snel ontwikkeld. Het is nu belangrijk de samenhang in ons aanbod te communiceren", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com tegen Twinkle. "We zijn inmiddels in bijna alle categorieën actief, maar de bekendheid houdt geen gelijke tred met het aanbod. Met de nieuwe campagne willen we communiceren dat we een totaalaanbieder zijn, voor alle consumentenbehoeften."

 

De nieuwe slogan is de opvolger van de leuze 'Bomvol winkels, bomvol voordeel', die sinds 2011 gebruikt werd: "Daarmee wilden we duidelijk maken dat we niet opportunistisch in nieuwe productcategorieën stappen, maar dat die winkels allemaal dezelfde kwaliteit en keuze bieden als klanten al gewend waren van Bol.com."

 

In de reclamespot die hoort bij de nieuwe positionering, wordt een breed palet aan producten rond het thema winter getoond. "We laten zien hoe verschillende mensen verschillend omgaan met dat thema en hoe Bol.com daarin kan helpen. We scheppen een beeld van Bol.com in de breedte, zoals we al wat langer doen met onze themawinkels. In plaats van verticaal communiceren we nu ook in de basis horizontaal", aldus Schaeffer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.

Amazon heer en meester op Franse e-commercemarkt

29/03/2018

Met een omzet van 5,6 miljard euro en een marktaandeel van net geen 19% is Amazon de onbetwiste leider op de Franse e-commercemarkt. Die markt was in 2017 goed voor 30 miljard euro, zo becijferde Kantar Worldpanel.