Bol.com gekozen tot Beste Webwinkel | RetailDetail

Bol.com gekozen tot Beste Webwinkel

Bol.com gekozen tot Beste Webwinkel

Bol.com heeft de Thuiswinkel Award gewonnen voor Beste Webwinkel. Concurrent Coolblue sleepte bij de uitreiking van webshopawards vier deelvakprijzen in de wacht.

Bol.com en Coolblue grote winnaars

De jury van de vakprijs stelt dat Bol.com het "de klant nog beter naar de zin maakt door goed gebruik te maken van klantgegevens", waardoor de webwinkel iedere dag nog persoonlijker wordt. Daarnaast werd het openstellen van het Bol.com-platform voor het aanbod van andere winkeliers geprezen. Hiermee wordt het platform zelf completer, maar helpt het ook andere winkeliers aan omzet.

 

Ook bij de uitreiking van de deelawards viel Bol.com in de prijzen. De nieuwe afdeling Sport & Vrije tijd won de eerste prijs in de categorie Reizen & Vrije Tijd, terwijl ook de XL Media/Entertainmentprijs in de wacht werd gesleept.

 

Concurrent Coolblue won liefst vier van deze deelawards, waaronder de prijs voor het beste logistieke proces en de prijs voor de webwinkel die de klant het best centraal stelt. Daarnaast won Coolblue prijzen voor de categorie elektronica & telecom en online marketing.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.