Bol.com haalt bakzeil in zaak gratis verzenden

Bol.com haalt bakzeil in zaak gratis verzenden
Bol.com claimt ten onrechte in reclamespotjes geen verzendkosten in rekening te brengen bij bestellingen. In werkelijkheid geldt deze regel pas bij bestellingen van boven de twintig euro.Dat stelt de Reclame Code Commissie na een klacht van online boekhandel Cosmox.nl, waarover Retail Detail eerder schreef. Cosmox verzendt al jarenlang alle producten gratis, terwijl Bol.com enkele weken geleden veel gratis publiciteit genereerde door de verzendkosten af te schaffen. Dit werd ook met reclamespotjes gepromoot. Volgens de Reclame Code Commissie wordt hierin echter niet duidelijk genoeg vermeld dat dit alleen geldt voor bestellingen boven de twintig euro.

Bol.com verdedigde zich door te stellen dat heel veel producten meer dan twintig euro kosten. Het bedrijf heeft zich in de loop der jaren immers ontwikkeld van een online boekhandel tot een compleet warenhuis. Cosmox, onderdeel van boekenclub ECR, is daarentegen vooral een online boekverkoper. In een reactie zegt de commercieel directeur van Cosmox, Hubert de Koning, tegen Adformatie.nl tevreden te zijn over de uitspraak. Wat Bol.com gaat doen met de uitspraak is nog onduidelijk.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wehkamp laat fietskoeriers pakjes leveren

24/11/2017

Online warenhuis Wehkamp gaat in twaalf steden een deel van de bestellingen laten bezorgen door Fietskoeriers.nl. Het werkt daarvoor samen met DHL, dat zo mee wil werken aan een duurzame samenleving.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top