Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten
bol.com

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Uniek in Nederland en België”

De dienst is bedoeld voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier, die in de meeste huishoudens tegen een vrij gelijkmatig tempo worden gebruikt. Die producten kunnen nu maandelijks, tweemaandelijks of in andere maandelijkse frequentie automatisch aan huis worden bezorgd. Voor een bestelling krijgt de klant een herinnering en ook de mogelijkheid om een keer over te slaan. Bol.com haalt zo inspiratie bij internationale concurrenten, zoals Amazon, die al langer gelijkaardige diensten aanbieden.

 

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. (...) We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen.

 

Enkel via app

Gebruikers van Bespaar Continu hebben momenteel de keuze uit producten van meer dan 65 bekende merken en de kortingen kunnen per bestelling oplopen tot 35%. Vanaf vijf producten komt er per product nog eens 10% extra korting bovenop. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar via de app van bol.com, omdat de webshop ziet dat die het vaakst wordt gebruikt om herhaalaankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Nieuwe app Voedingscentrum wijst gezonde voeding aan

04/01/2018

Het Nederlandse Voedingscentrum lanceert een app om te checken hoe gezond voeding is. Met de ‘Kies Ik Gezond?’-app kunnen shoppers voeding in de supermarkt vergelijken en makkelijker kijken hoe gezond iets is.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Back to top