Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten | RetailDetail

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten
bol.com

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Uniek in Nederland en België”

De dienst is bedoeld voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier, die in de meeste huishoudens tegen een vrij gelijkmatig tempo worden gebruikt. Die producten kunnen nu maandelijks, tweemaandelijks of in andere maandelijkse frequentie automatisch aan huis worden bezorgd. Voor een bestelling krijgt de klant een herinnering en ook de mogelijkheid om een keer over te slaan. Bol.com haalt zo inspiratie bij internationale concurrenten, zoals Amazon, die al langer gelijkaardige diensten aanbieden.

 

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. (...) We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen.

 

Enkel via app

Gebruikers van Bespaar Continu hebben momenteel de keuze uit producten van meer dan 65 bekende merken en de kortingen kunnen per bestelling oplopen tot 35%. Vanaf vijf producten komt er per product nog eens 10% extra korting bovenop. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar via de app van bol.com, omdat de webshop ziet dat die het vaakst wordt gebruikt om herhaalaankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Ahold Delhaize groeit vooral online

09/05/2018

Fusiegroep Ahold Delhaize blikt terug op een degelijk eerste kwartaal dankzij een ommekeer in België, goede prestaties in de Verenigde Staten en een sterke groei online. Ongunstige wisselkoersen bederven het feestje een beetje.