Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Uniek in Nederland en België”

De dienst is bedoeld voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier, die in de meeste huishoudens tegen een vrij gelijkmatig tempo worden gebruikt. Die producten kunnen nu maandelijks, tweemaandelijks of in andere maandelijkse frequentie automatisch aan huis worden bezorgd. Voor een bestelling krijgt de klant een herinnering en ook de mogelijkheid om een keer over te slaan. Bol.com haalt zo inspiratie bij internationale concurrenten, zoals Amazon, die al langer gelijkaardige diensten aanbieden.

 

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. (...) We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen.

 

Enkel via app

Gebruikers van Bespaar Continu hebben momenteel de keuze uit producten van meer dan 65 bekende merken en de kortingen kunnen per bestelling oplopen tot 35%. Vanaf vijf producten komt er per product nog eens 10% extra korting bovenop. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar via de app van bol.com, omdat de webshop ziet dat die het vaakst wordt gebruikt om herhaalaankopen te doen.