Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten | RetailDetail

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten
bol.com

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Uniek in Nederland en België”

De dienst is bedoeld voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier, die in de meeste huishoudens tegen een vrij gelijkmatig tempo worden gebruikt. Die producten kunnen nu maandelijks, tweemaandelijks of in andere maandelijkse frequentie automatisch aan huis worden bezorgd. Voor een bestelling krijgt de klant een herinnering en ook de mogelijkheid om een keer over te slaan. Bol.com haalt zo inspiratie bij internationale concurrenten, zoals Amazon, die al langer gelijkaardige diensten aanbieden.

 

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. (...) We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen.

 

Enkel via app

Gebruikers van Bespaar Continu hebben momenteel de keuze uit producten van meer dan 65 bekende merken en de kortingen kunnen per bestelling oplopen tot 35%. Vanaf vijf producten komt er per product nog eens 10% extra korting bovenop. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar via de app van bol.com, omdat de webshop ziet dat die het vaakst wordt gebruikt om herhaalaankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

Hoe supermarkten zich kunnen wapenen tegen Amazon

11/04/2018

De mogelijke komst van Amazon naar Nederland hoeft voor supermarkten geen grote bedreiging te betekenen, als ze zich verdedigen door eigen platformactiviteiten te ontplooien.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.

Coolblue bezorgt wél echt met de fiets

03/04/2018

Coolblue start een eigen bezorgservice per fiets: met CoolblueFietst gaat de elektroretailer pakketjes voor het eerst zelf per fiets leveren. Hoewel de retailer het eerst als een aprilgrap verpakte, is het uiteindelijk toch echt waar.

Trump richt pijlen op Amazon

03/04/2018

President Donald Trump heeft in Amazon blijkbaar een nieuwe vijand gevonden. Volgens hem profiteert de retailgigant van de U.S. Postal Service, het Amerikaanse postbedrijf, en daar wil hij nu paal en perk aan stellen met de nodige maatregelen.