Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels | RetailDetail

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bol.com lanceert augmented reality app voor meubels

Bezoekers van bol.com die hun oogje hebben laten vallen op een bepaald meubelstuk, kunnen voortaan eerst uitproberen of dat wel in hun interieur past. De webwinkel heeft daarvoor een app met augmented reality uitgebracht.

Amikasa

Klanten kunnen via het scherm van hun smartphone een meubelstuk in hun interieur plaatsen, om zo na te gaan of het wel past qua formaat of stijl. De meubels kunnen daarbij verplaatst, gedraaid, vergroot en verkleind worden. De app is voorlopig wel enkel beschikbaar voor iOS en werkt zowel met als zonder VR-bril.

 

Niet alle woonartikelen zijn beschikbaar via de app: producten die wel werken met de app worden op de productpagina aangeduid met ‘Bekijk dit item in jouw kamer’. Bol.com werkt voor de app samen met Amikasa, dat al langer de mogelijkheid biedt om meubels via augmented reality in een kamer te plaatsen.

 

Bol.com is zo de volgende partij die gebruik maakt van augmented reality om klanten te helpen bij de aankoop van meubelstukken. Ook verschillende keuken- of badkamerverkopers maken al gebruik van de technologie om klanten op voorhand een beter zicht te geven op hun mogelijke aankoop. Ook meer en meer modemerken laten consumenten kleding passen aan de hand van augmented reality.

 

De webshop is daarnaast ook begonnen met een testomgeving op beta.bol.com, waar technische toepassingen en innovaties worden uitgetest en bezoekers hun feedback kunnen geven. Zo is er momenteel een ander design van de webwinkel te zien en experimenteert bol.com er met een 360-gradenview van de fysieke winkel van Riviera Maison. Vernieuwingen die positief worden onthaald, worden geïmplementeerd voor alle gebruikers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.