Bol.com opent site voor andere winkeliers

Bol.com opent site voor andere winkeliers

Webwarenhuis Bol.com stelt zijn platform beschikbaar voor andere bedrijven. Iedereen met een inschrijving van de Kamer van Koophandel kan voortaan producten via hun platform verkopen. De webwinkel vraagt wel een commissie van 15 procent van de verkoopprijs per transactie en wijst erop dat producten in de productgroepen moeten passen die Bol.com heeft gedefinieerd.

"Onze concrete verwachtingen spreek ik niet uit, maar we rekenen er wel op dat in het eerste jaar honderden en op termijn duizenden ondernemers zich zullen aansluiten. Ter vergelijking: er zijn 150.000 consumenten met een verkopersaccount. Bij hen gaat het om tweedehandsartikelen", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com in een toelichting.

 

Stap verder dan Marktplaats.nl

De nieuwe dienst bouwt voort op de al bestaande functionaliteit waarmee particulieren tweedehandsgoederen kunnen aanbieden via Bol.com. Klanten rekenen gewoon af via Bol.com dat vervolgens het geld, na vermindering met de commissie, doorsluist naar de verkoper. Die is verantwoordelijk voor de verzending van de goederen.

 

Daarmee gaat Bol.com een stap verder dan bijvoorbeeld Marktplaats.nl, waar betaling nog rechtstreeks tussen koper en verkoper wordt geregeld. Opmerkelijk is dat de zoekmachine van Bol.com de producten automatisch bij elkaar zet, zodat kopers in één oogopslag prijzen kunnen vergelijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Back to top