Bol.com opent site voor andere winkeliers

Bol.com opent site voor andere winkeliers

Webwarenhuis Bol.com stelt zijn platform beschikbaar voor andere bedrijven. Iedereen met een inschrijving van de Kamer van Koophandel kan voortaan producten via hun platform verkopen. De webwinkel vraagt wel een commissie van 15 procent van de verkoopprijs per transactie en wijst erop dat producten in de productgroepen moeten passen die Bol.com heeft gedefinieerd.

"Onze concrete verwachtingen spreek ik niet uit, maar we rekenen er wel op dat in het eerste jaar honderden en op termijn duizenden ondernemers zich zullen aansluiten. Ter vergelijking: er zijn 150.000 consumenten met een verkopersaccount. Bij hen gaat het om tweedehandsartikelen", zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer van Bol.com in een toelichting.

 

Stap verder dan Marktplaats.nl

De nieuwe dienst bouwt voort op de al bestaande functionaliteit waarmee particulieren tweedehandsgoederen kunnen aanbieden via Bol.com. Klanten rekenen gewoon af via Bol.com dat vervolgens het geld, na vermindering met de commissie, doorsluist naar de verkoper. Die is verantwoordelijk voor de verzending van de goederen.

 

Daarmee gaat Bol.com een stap verder dan bijvoorbeeld Marktplaats.nl, waar betaling nog rechtstreeks tussen koper en verkoper wordt geregeld. Opmerkelijk is dat de zoekmachine van Bol.com de producten automatisch bij elkaar zet, zodat kopers in één oogopslag prijzen kunnen vergelijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top