Bol.com pakt verkopers van namaak aan | RetailDetail

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

 

Uitzondering

De webshop besloot onlangs om tweehonderd van de 16.000 partnerbedrijven van naderbij te bekijken, nadat de Nederlandse krant AD een artikel publiceerde over de verkoop van namaak op Bol.com.

 

“Van die tweehonderd bedrijven hebben er twintig een officiële waarschuwing gekregen. Drie bedrijven die geen gehoor gaven aan onze oproepen zijn inmiddels van ons platform verwijderd”, zegt algemeen directeur Daniel Ropers aan het AD. “Iedere consument die iets vervelends meemaakt is er één teveel. Gelukkig bleek dat het leveren van nepartikelen écht de uitzondering is.”

 

Bij een twintigtal andere verkopers is de verkoop stopgezet tot ze hun teksten op de webshop hebben aangepast. Zo mogen ze niet langer stellen dat het gaat over een origineel accessoire voor een product, als dat niet het geval is.

 

Bol.com stelt wel dat het geen probleem heeft met de verkoop van alternatieve merken. “Als er alternatieven zijn die het net zo goed doen en een stuk goedkoper zijn, is dat prima. Het belangrijkste is volgens mij of het artikel waarmaakt wat het belooft”, aldus Ropers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Namaak kost Europa jaarlijks 60 miljard euro omzet

06/06/2018

Door namaakproducten verliest de Europese Unie jaarlijks 60 miljard euro omzet, of liefst 7,5% van de totale omzet in de betrokken sectoren. Dat kost binnen de EU ook bijna een half miljoen jobs.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.